
Alfa Romeo predstavilo SUV Stelvio v roku 2016 na autosalóne v Los Angeles. V tom nasledujúcom sa vydalo k zákazníkom s cieľom podkúriť konkurentom zo Stuttgatu či Mníchova. Veď bolo vyzbrojené novou platformou Giorgio s prioritným zadným náhonom a vo verzii Quadrifoglio aj výkonným motorom 2,9 V6 bi-turbo na ktorého vývoji pracovalo Ferrari. Hoci vedelo Stelvio vďaka nádhernému dizajnu chytiť za srdce, v skutočnosti svojich rivalov s logami BMW, Mercedes-Benz či Audi nikdy neohrozilo. Najlepší odbyt dosiahlo v roku 2018 keď sa v Európe predalo približne 30 000 a v USA asi 12 000 kusov. Odvtedy registrácie viazli a je tomu tak dodnes. Otázkou teda bolo, či po vstupe do koncernu Stellantis dostane Stelvio vôbec šancu na budúcnosť.

Dnes vieme, že dostalo, podobne ako sedan Giulia. Obe novinky sa chystajú na trh v roku 2016, teda desať rokov od americkej premiéry. Asi neprekvapí, že Stelvio postavia na modulárnej platforme STLA Large, ktorá umožní použiť rovnako spaľovacie motory ako aj čisto elektrický pohon. Ten bude mať v Stelviu debut. Nová koncernová architektúra môže mať jeden alebo dva elektromotory a batérie s kapacitou od 85 až do 115 kWh. Predpokladáme, že pre Stelvio využije Alfa Romeo 800 V elektrický systém, ktorý zaručí extra rýchle nabíjanie. Veľká batéria znamená aj veľký rázvor náprav, väčší ako v minulosti. Z toho plynie aj fakt, že novinka má byť celkovo dlhšia. Naznačujú to aj prvé snímky predsériového prototypu, nachytaného v mrazoch severného Švédska.

Tam Alfa Romeo overuje spoľahlivosť techniky. Pravdepodobne aj verzie Qudrifoglio, ktorú by mal naďalej poháňať „plnotučný“ spaľovací motor V6, čo je nepochybne skvelá správa. Pôvodný plán na 1 000-koňové elektrické Quadrifoglio, ktoré by zrýchľovalo na stovku za približne dve sekundy vraj Alfa Rome nakoniec zamietla kvôli vysokej hmotnosti., za ktoru by stála ťažká batéria. Jednoducho alfa nechce aby bol tento vrcholový model rýchli len v priamke. . Nič viac však o technike nevieme. V každom prípade si bude Stelvio opäť zakladať na kráse. Nové proporcie mu v tom nepochybne pomôžu. Ako ale ukazujú snímky, nechce sa hrať na SUV-kupé. Naďalej pôjde o čistokrvné SUV so športovým nádychom. Uvidíme, či sa mu v druhom vydaní podarí zamiešať kartami viac ako v minulosti.