
V roku 2022 zachránil krachujúcu automobilku SsangYong juhokórejský petrochemický a oceliarsky gigant KG Group. A keďže tých nezdarov SsangYongu bolo v posledných tridsiatich rokoch hneď niekoľko, nový vlastník sa rozhodol pre drastický rebrending. Ten mal značku doslova odstrihnúť od jej minulosti. KG Group založilo divíziu KG Mobility a od marca 2023 začalo na domácom trhu ponúkať SsangYong pod novou značkou KGM. Proces rebrendingu prebiehal postupne. Vo Veľkej Británii poznajú SsangYong ako KGM už od roku 2023. V roku 2024 sa nové logo objavilo v Austrálii, ale aj v Poľsku, Belgicku či Luxembursku.

No a Slovensko a Česká republika sa pridali práve v marci tohto roka. Prvým modelom, ktorý nesie logo KGM u nás, je nové SUV Actyon. Zaujímavé ale je, že kým doteraz naznačoval príbuznosť so SsangYongom aspoň typický symbol dračích krídel, minimálne na kolesách či volante, na Actyone už žiadne krídla nenájdete. Zaujímavé tiež je, že viac ako logo KGM zdôrazňuje Actyon práve názov modelu. Veľký nápis Actyon je na zadnom výklopnom veku, kým písmená KGM sú oveľa menšie a čierne. Napríklad na piatych dverách či na nábojoch kolies. Vpredu logo chýba. Zato v kabíne našlo miesto na volante.

„Rebranding je pre našu automobilovú spoločnosť nepochybne dôležitým míľnikom. Zmenu však nevnímame ako revolúciu, skôr chceme nadviazať na dobré meno, ktoré si značka za roky svojej existencie medzi slovenskými a českými vodičmi vybudovala. Naďalej sme kórejským špecialistom na SUV a ponúkame vozidlá so skvelým pomerom ceny a kvality. Na tom sa nič nemení,“ povedal Dominik Ślusarczyk, Country Manager KGM pre Slovenskú a Českú republiku. Pripomeňme, že od roku 2019, keď sa SsangYong vrátil po dlhšej pauze na slovenský trh, sa mu u nás podarilo predať viac ako 4 700 vozidiel.