
Podľa údajov analytickej spoločnosti Dataforce vzrástol predaj čínskych áut v Európe vo februári v medziročnom porovnaní o zásadných 64 percent. V reči konkrétnych čísiel to znamená predaj 38 902 kusov, pričom najväčšími bestsellermi boli modely od automobiliek Chery, BYD a MG (patrí do SAIC). To značí trhový podiel 4,1 percenta, zatiaľ čo pred rokom to bolo 2,5 percenta.
Predaj plne elektrických vozidiel dovezených z Číny klesol len veľmi mierne – o 3,4 percenta na 11 116 kusov, informuje o tom portál AutoNews. Keď sa však povie A, treba povedať aj B – tento pokles pôsobí už oveľa „drsnejšie“ v kontexte toho, že vo februári celkový európsky predaj čistých elektromobilov vzrástol o 26 percent. Samozrejme – v tomto jednoznačne vidieť efektivitu ciel na čínske elektromobily, ktoré môžu dosahovať až 40 percent, podľa výrobcu.

Na európskom trhu sa však postupne začínajú presadzovať čínske plug-in hybridy, na ktoré sa nevzťahujú nové clá EÚ, ich predaj medzimesačne vzrástol o 321 percent na 4 744 kusov.
Stredne veľké plug-in hybridné SUV BYD Seal U vo februári zaznamenalo predaj 2 281 kusov, za ním nasledoval MG HS s 1 079 kusmi a Jaecoo 7 od Chery, s 971 predanými kusmi, čo je veľmi slušné pretože toto auto na európskom trhu debutuje. Predaj nehybridných benzínových modelov vzrástol o 27 percent na 11 798, na čele s modelmi od Jaecoo a ďalšej značky Chery, ktorou Omoda. Silný mesiac majú za sebou aj MG HS a MG3.
Značka Leapmotor, ktorá spolupracuje so Stellantisom, predala vo februári 895 áut, drvivá väčšina z nich ale pripadla na malý elektromobil T03, ktorý sa predáva už za 16 000 eur.

Značky, ktorá v Európe zatiaľ zaostávajú za očakávaním sú Zeekr (154 kusov), Lotus (197 kusov) a Lynk & CO (305 kusov). Automobilka Nio, ktorá propaguje svoju technológiu výmeny batérií, predala len 73 áut, Great Wall 153 áut a Hongqi 70 áut .
A ktoré čínske autá by sa mohli v blízkej budúcnosti presadiť? Asi najviac sa v tejto súvislosti hovorí o malom elektromobile BYD Seagull, ktorý sa má v Európe predávať za menej ako 20 000 eur, a dvoch SUV od Leapmotor – kompaktného modelu B10 a SUV strednej veľkosti C10. Taktiež Chery sa v tomto roku chystá predávať svoju „objemovú“ značku Tiggo na niektorých trhoch východnej Európy.