V reakcii na zavedenie 25-percentného cla na dovoz automobilov do USA oznámil Volkswagen, že na cenovkách svojich áut predávaných v USA bude zverejňovať údaje o nových colných sadzbách. Tým chce jasne ukázať americkým klientom príčinu zvýšenia cien áut.
Podľa správy, ktorú automobilka poslala americkým predajcom Volkswagenu, sú navyše dočasne pozastavené dodávky vozidiel z Mexika po železnici a autá prichádzajúce loďami z Európy zostanú v prístavoch. Koncern plánuje poskytnúť viac informácií o cenových stratégiách pre vozidlá ovplyvnené clami do polovice apríla a k predajcom sa autá dostanú až koncom mesiaca.

Je to vec, ktorá sa týka aj Slovenska, to je totiž v rámci EÚ po Nemecku druhým najväčším vývozcom áut do USA. V minulom roku ich tam vyviezlo vyše 93-tisíc. Samozrejme, ide o dočasné pozastavenie dodávok, ktoré by nejakú výraznú stratu nemalo spôsobiť, no ak sa v otázke ciel nenájde s USA v priebehu najbližších mesiacov nejaký rozumný kompromis, tak sa to nášho HDP dotkne pomerne vážne a budúci rok môže byť ešte komplikovanejší.
Nemecké združenie automobilového priemyslu (VDA) taktiež vyjadrilo obavy zo zavedených ciel, Nemecko je totiž bezkonkurenčne najväčším európskym vývozcom áut do USA, nehovoriac už o tom, že Volkswagen má navyše najväčšiu zahraničnú fabriku, vyvážajúcu do USA v Mexiku. Trumpove clá predstavujú „zásadný bod obratu v obchodnej politike“, povedala Hildegard Müllerová, šéfka VDA. Tento krok podľa nej prinesie len porazených, a to aj v USA, kde budú spotrebitelia zasiahnutí „rastúcou infláciou a zníženým výberom modelov“.

V minulom roku sa v USA predalo takmer 380 000 nových vozidiel značky Volkswagen. To predstavovalo 8 percent celosvetového predaja. Najpredávanejším modelom bolo SUV Atlas, ktoré je dostupné len v Severnej Amerike a VW ho vyrába vo svojom americkom závode v Chattanooge. Takmer dve tretiny vozidiel VW predaných v USA boli dovezené, väčšina z nich z Mexika.