Nová štúdiaws uvádza, že 25-percentné clá amerického prezidenta Donalda Trumpa na dovážané autá by mohli znížiť ich export z Európy až o 200-tisíc.
Inovev, francúzska spoločnosť, analyzujúca dáta o autách, uviedla, že konečný vplyv ciel bude závisieť od toho, ako dlho zostanú v platnosti. Ak budú platiť do konca tohto roka v nezmenenej výške 25 percent, tak vývoz áut z EÚ a Veľkej Británie sa môže z predpokladaných 900-tisíc áut znížiť na 700-tisíc, čo znamená pokles o 200-tisíc áut.
Predpokladaný pokles exportu súvisí so zníženým dopytom Američanov po autách so zvýšenou cenou kvôli zahrnutiu ciel a zároveň so súčasným znížením, respektíve pozastavením vývozu áut z Európy do USA v očakávaní kompromisu v oblasti ciel. Viaceré európske automobilky už pozastavili dodávky do USA alebo ich zadržali v amerických prístavoch, vrátane Volkswagenu, Jaguar Land Rover a Audi. O nových zvýšených cenách pre americký trh však verejne zatiaľ nechce v konkrétnejšej podobe komunikovať žiadna veľká európska automobilka.

USA sú podľa agentúry Inoviev pre Európu najväčším exportným trhom, do prvej trojky patria ešte Čína a Turecko. Počet vyvezených osobných automobilov do USA za posledných 10 rokov kolísal v rozpätí od 700 000 (počas polovodičovej krízy v roku 2022) až do 975 000 v rekordnom roku 2018.
Na „čísla“ sa v súvislosti s vývozom áut z EÚ do USA pozrelo aj európske združenie výrobcov áut ACEA, podľa ktoreho môžu európski výrobcovia automobilov prísť rádovo „o miliardové tržby“. V uplynulom roku Z EÚ do USA bolo vyvezených približne 750 000 áut v celkovej hodnote 38,5 miliardy eur (42 miliárd USD), uvádza ACEA s tým, že BMW, Mercedes, Stellantis a skupina Volkswagen vyrábajú veľké množstvo áut pre americký trh v Mexiku, ktoré do tohto čísla nie sú započítané. Pokiaľ ide o peniaze, tak clá by mohli podľa správy investičnej banky Jefferies znížiť tohtoročné zisky Stellantisu až o 75 percent, respektíve o 7 miliárd eur.