Stellantis, pod ktorý patria značky Alfa Romeo a Maserati, na tom v poslednom období nie je vôbec dobre. Ťažkú hlavu mu robí výrazný pokles predaja, zníženie ziskov a k tomu sa pridala aj hrozba nových obchodných ciel zo strany USA, ktoré chvíľu platia a chvíľu nie, čo temer znemožňuje dlhodobé plánovanie. V každom prípade čaká koncern ozdravný plán a je možné, že bude treba pristúpiť aj k tak radikálnym krokom, ako je zoštíhlenie koncernu. Z tohto uhla pohľadu sú najohrozenejšie ikonické talianske značky Alfa Romeo a Maserati.
V roku 2024 zaznamenala Alfa Romeo pokles predaja o približne 10 až 15 %, čo predstavuje 62 000 predaných vozidiel, pričom pokles bol zaznamenaný na všetkých kľúčových trhoch. Vo Švajčiarsku, Japonsku a Turecku dokonca o vyše 40 percent. Ide o výrazný odklon od plánov, podľa ktorých mala automobilka v uplynulom roku predávať 80– až 90-tisíc vozidiel. Ešte výraznejší prepad postihol Maserati, ktorého predaj klesol o 57 % na 11 300 vozidiel. Z týchto predajov tvorili 35 až 40 % vozidlá určené pre americký trh, čo v kontexte nových 25 % ciel na dovoz automobilov do USA predstavuje významný problém.

V snahe značky zachrániť Stellantis už najal konzultačnú spoločnosť McKinsey & Company, ktorá má posúdiť, čo by sa vlastne s nimi dalo spraviť. Predseda predstavenstva Stellantisu John Elkann poveril konzultantov vypracovaním stratégií, ktoré by mohli zahŕňať aj partnerstvá s inými automobilkami za účelom získania nových technológií. Aj keď niektoré čínske automobilky už začiatkom roka prejavili o vstup do oboch značiek záujem, tak podľa vedenia Stellantisu je to zatiaľ len vo fáze teoretických úvah a preferovalo by inú možnosť. Najmä v prípade Maserati patrí medzi pravdepodobné scenáre aj možnosť jeho úplného odčlenenia od koncernu.
Navyše absolútne neprehľadná situácia na americkom trhu spôsobená chaotickými vyhláseniami Donalda Trumpa je pre tieto značky obzvlášť komplikovaná. Jednak preto, že všetky autá Alfa Romeo a Maserati predané v USA sú dovážané, keďže tieto značky nemajú výrobné závody mimo Európy a najmä v prípade Maserati je americký trh kľúčovým odbytiskom, zákazníkov tam totiž nachádza už zmienených 35 a 45 percent vyrobených áut.