
Hyundai si vyslúžil so svojimi ostrými modelmi i20 N, i30 N či Kona N skvelú reputáciu. Ani sa niet čomu čudovať, veď pri zrode divízie N stál bývalý šéf BMW M. Rýchle Hyundaie išli doslova na dračku, a to aj vďaka prijateľnej cene. Lenže Hyundai sa rozhodol, že túto divíziu zmení na čisto elektrickú. Dôkazom bol Hyundai Ioniq 5 N, po ktorom bude nasledovať Ioniq 6 N. Niet pochýb, že tieto autá sú pekelne rýchle, ale aj dvakrát drahšie a pre nadšencov športovej jazdy aj príliš ťažké a sterilné. Druhým dôkazom bolo zastavenie predaja i20 N a i30 N. V cenníkoch ich dnes už nenájdete. Teraz sa však zdá, že Hyundai svoj zámer prehodnotil.

Ako sa pre britský Auto Express vyjadril viceprezident koncernu a zakladateľ športovej divízie N Joonwoo Patrk, Hyundai pripravuje spaľovacích nástupcov. Aby sa však prispôsobili dobe, najmä tvrdým emisným limitom, budú musieť novinky podstúpiť elektrifikáciu. Jonwoo Park povedal, že výroba cenovo dostupných športových áut patrí k pilierom značky. „Nie je pravda, že s najvýkonnejšími modelmi prechádzame na elektrický pohon,“ hovorí Park. „Máme skvelý odkaz v podobe i20 N a i30 N a len pri nich to neostane. V budúcnosti pravdepodobne nebudú existovať konkurenčné hybridné modely, čo by nám poskytlo výhodu.“

Hyundai na nich naozaj pracuje. Vyplýva to zo slov Alexa Fischera, šéfa testovacej divízie Hyundai v Európe. „Sme v štádiu ranného vývoja hybridných systémov. Pri simuláciách je zaujímavé sledovať, ako sa menia časy na kolo vždy, keď upravíme konkrétny parameter,“ povedal. Joonwoo Park si zároveň uvedomuje, že s hybridmi súvisí riziko vysokej hmotnosti. Ale v porovnaní s elektromobilmi sú hybridy stále ľahké. „Existujú výhody, nevýhody aj kompromisy, ako napríklad hmotnosť. Ide o to, ako sa s tým popasujeme, aby zákazník mohol aj naďalej užívať jazdu v zábavnom aute,“ vysvetlil.

Park tiež naznačil, že prvým hybridným hohatchom by malo byť auto veľkosti Hyundaia i20. Kedy sa ho dočkáme, nie je zatiaľ jasné. Automobilka však bude potrebovať určitý čas, aby upravila existujúcu platformu pre hybridný pohon alebo vyvinula celkom novú. Podľa Auto Expressu to potrvá ešte aspoň dva roky. Dovtedy si fanúšikovia rýchlych Hyundaiov budú musieť vystačiť s brutálnymi elektrickými derivátmi Ioniqov 5 a 6.