
Nový 13-litrový naftový motor D30 je nepochybne tým najdokonalejším dieslom spoločnosti MAN od jej vzniku. Zamieri do 40-tonových diaľkových ťahačov MAN TGX a TGS. K dispozícii bude vo výkonovom rozpätí od 280 do 412 kW. S maximálnou účinnosťou viac ako 50 % patrí k najúspornejším motorom vo svojej triede, čo zákazníci nepochybne ocenia. V porovnaní so staršími motormi D26 a D15 dokáže novinka inštalovaná v ťahači MAN TGX ušetriť päť percent paliva. Možno sa to nezdá veľa, ale vzhľadom na extrémny nájazd kamiónov ide ročne o výraznú úsporu, a to aj v oblasti CO2.

MAN kvôli novému motoru D30 investoval do svojho tradičného závodu v Norimbergu 220 miliónov eur a ďalších 30 miliónov do súvisiaceho závodu na výrobu kľukových hriadeľov v Salzgitteri. Plánom je vyrábať v troch zmenách 50 000 motorov ročne. Zároveň ale MAN oznámil, že v budúcnosti už nemieni investovať do vývoja naftových motorov. Tento je posledným. Už do roku 2030 chce MAN, aby každé jeho druhé predané vozidlo využívalo batériový pohon. Ide tak trochu o riskantnú nadprácu, pretože ciele EÚ v znižovania emisií v kamiónovej doprave nie sú také prísne ako pri osobných autách.

Do roku 2030 má dôjsť k zníženiu CO2 pre nákladné autá a autobusy o 45 % v porovnaní s rokom 2019. Ambície MAN-u však vzhľadom na príslušnosť ku koncernu Volkswagen neprekvapujú. Ten sa už ale stihol popáliť na osobných elektromobiloch, ktorých predaj viazne. V kamiónovej doprave však ide o ešte väčší risk. Jednoducho, elektrické kamióny nie sú zatiaľ schopné nahradiť tie naftové. A to z dôvodu extrémnej ceny, neporovnateľne kratšieho dojazdu a v neposlednom rade kvôli neexistujúcej nabíjacej infraštruktúre, ktorá musí byť autonómna od tej pre osobné autá. MAN napriek tomu spustí na jar aj vlastnú výrobu batérií v Norimbergu popri výrobe motora D30.