Volkswagenu tragicky chýba lacnejší elektromobil. Aj preto nenapredujú predaje jeho elektrických modelov tak, ako si predstavoval. Nebude to však už trvať dlho. V roku 2026 predstaví svoju novú elektrickú nádej – model ID.2. Ten nám už nemecká automobilka ukázala v podobe konceptu ID.2all pred dvoma rokmi. Teraz sa však môžeme pozrieť na detaily zamaskovaného predprodukčného prototypu, ktorý je k realite omnoho bližšie. Tieto snímky unikli z prostredia automobilky.

Vidíme na nich pomerne konvenčne pôsobiaci model, zjavne inšpirovaný evolučným dizajnom Golfu a Pola. Volkswagen teda riskovať nebude a ponúkne to, na čo sú jeho zákazníci zvyknutí. Kompaktný hatchback bude mať päť dverí a aerodynamicky optimalizovanú karosériu, hoci o aerodynamický „projektil“ nepôjde. Pod kamuflážou sa skrývajú úzke LED svetlá spojené diódovou lištou – vpredu aj vzadu. Spätné zrkadlá budú umiestnené na nožičkách. Dĺžka by sa mala pohybovať okolo štyroch metrov.

Nabíjací port sa na rozdiel od súčasných elektromobilov značky presunie z pravého zadného na predný blatník. To najmä preto, že väčšinu elektrickej technológie bude mať ID.2 vpredu. Platí to aj o elektromotore. Základom ID.2 bude totiž nákladovo optimalizovaná platforma MQB Entry s predným náhonom, vďaka ktorej chce Volkswagen stlačiť základnú verziu tejto novinky pod 25 000 eur. Na druhej strane tvrdí, že dojazdom by mal ID.2 prekonať väčší a drahší ID.3. Ale nie vďaka väčšej batérii. Kľúčom k úspechu má byť nízka spotreba energie.

Po novom subkompaktnom batériovom Volkswagene majú prísť na rad aj jeho súrodenci s logami Cupra, Škoda a vraj aj Seat. Nie je však isté, či pôjde o hatchbacky. Pri Škode sa skôr zdá, že dá prednosť crossoveru, ako naznačila konceptom Epiq. Tieto autá majú bojovať najmä s Citroënom ë-C3, Renaultom 5 E-Tech či R4 E-Tech. Okrem toho chystá koncern VW aj elektromobil s cenou pod 20 000 eur, ktorého súperom bude zasa elektrický Renault Twingo. VW ID.2 sa však nedostane na trh skôr ako začiatkom roka 2027, takže nemeckej automobilke naozaj ušiel vlak, hoci patrila k prvým, ktoré horovali za elektromobilitu.