
Kia masívne elektrifikuje. Veď už v súčasnosti má na trhu modely EV3, EV4, EV5, EV9, a to nehovoríme o staršom Nire a úplne nových elektrických dodávkach radu PBV. Napriek tomu patrí spolu so sesterským Hyundaiom k automobilkám, ktoré nemienia zanevrieť na osvedčenú spaľovaciu techniku. Ešte koncom dekády majú mať motory s vnútorným spaľovaním až dve tretiny jej produkcie. A je zrejmé, že s tými súčasnými si nevystačí. Veď do hry vstupujú prísnejšie emisné predpisy, ktoré by bez noviniek nemala šancu splniť, najmä nie v Európe. A tak pracuje na novej generácii spaľovákov.

Ako Kia prezradila v Soule na stretnutí s investormi, jedným z nich má byť 2,5-litrový benzínový turbomotor – v dnešných časoch čosi neuveriteľné. Tento motor má síce základ v motore z niekdajšieho 4-dverového kupé Kia Stinger a súčasnej Kie K5, ktorú v Európe nepoznáme, ale prejde veľkou modernizáciou a, samozrejme, hybridizáciou. Vďaka tomu má výkon narásť z 213 na približne 235 kW, čo je zlepšenie o 12 %, no zároveň má dôjsť k zníženiu spotreby a emisií o štyri percentá. Krútiaci moment sa má vyšplhať až na 450 Nm. Kia tvrdí, že pôjde o veľmi efektívny motor s vysokou účinnosťou a nízkou spotrebou.

Dokonca sa má objaviť nielen v klasickom pohone s 8-stupňovým automatom, ale aj v pripravovaných elektromobiloch, kde bude slúžiť ako predlžovač dojazdu. Neprekvapilo by nás ani to, ak by Kia využila tento motor pre plug-in hybrid v štýle Hondy či Nissanu, teda ako generátor elektrickej energie namiesto veľkých a ťažkých batérií. V tejto podobe by sa mohla novinka objaviť aj v Európe. Do akých modelov zamieri, zatiaľ nevieme. V Európe chce však Kia v každom prípade zvýšiť predaj do konca dekády na viac ako 770 000 áut, z čoho 86 % má pripadať na elektromobily a hybridy. Na viac informácií si budeme musieť ešte počkať. Predpokladáme, že nový motor využije aj Hyundai a Genesis.