Časy sa menia. Americká spoločnosť Cummins, ktorá vznikla v roku 1919 a presadila sa výrobou naftových motorov, koketuje najnovšie s benzínom. A nielen to, predstavila svoj historicky prvý zážihový agregát B6.7 Octane. Je to obrovská zmena, pretože doteraz sa nám Cummins spájal výlučne s dieselmi, ktoré poháňali od amerických kamiónov Kenworth, Peterbilt či FreightlinerP a full-size truckov RAM prakticky všetko vrátane autobusov, vlakov, stavebných a poľnohospodárskych strojov, rýpadiel, čerpadiel až po lode. Prekvapivá novinka je určená pre stredne ťažké nákladné vozidlá.

Ako naznačuje alfanumerický názov, ide o 6,7-litrový zážihový agregát. Cummins tvrdí, že má byť o 10 % úpornejší ako porovnateľné benzínové motory. Ale koľko takých je? Jeho základom je stále blok z naftového motora B6.7 Diesel, čo nevadí. Bude teda nesmierne odolný. A bežať môže aj na lacný 87-oktánový benzín, ktorý je v USA stále dostupný. Parametrami pritom za svojimi naftovými súrodencami veľmi nezaostáva. Má výkon 221 kW a krútiaci moment 895 Nm v rozmedzí od 1 800 do 2 400 otáčok. Neskôr pribudne slabšia verzia s výkonom 147 kW, no stále monštruóznym krútiacim momentom 800 Nm.Motor spĺňa najnovšie emisné predpisy CARB a EPA.

Vývoj trval niekoľko rokov, pričom premiéru si novinka odkrúti v nákladných vozidlách Kenworth tried 5 až 7. Zvládnutie zážihového cyklu nemohlo byť pre Cummins problémom, veď dlhodobo experimentuje s vodíkom aj spaľovaním zemného plynu. Všetky tieto motory potrebujú zážih. Otázkou je, kde sa otvára priestor pre klasický benzínový motor? V nákladných autách prakticky vymreli, pretože nedokázali konkurovať úspornosti dieselov. Šancu by nový motor mohol mať snáď v arktických podmienkach, ktoré naftovým motorom príliš nesvedčia.