Britská BBC zverejnila doslova hororový príbeh malej rodinnej firmy z Buckinghamshiru. Tá čelila vážnym finančným problémom po tom, čo ich elektrická dodávka zostala uviaznutá v mechanickej poschodovej garáži v centre Londýna. K svojmu autu sa kvôli poruche vydávacieho mechanizmu nedostali viac ako dva roky!
Ešte v decembri 2022 zaparkoval Mark Lucas, spolumajiteľ spoločnosti HCS Furniture, svoju elektrickú dodávku Vauxhall (Opel) Vivaro v poschodovej londýnskej garáži na Rathbone Square neďaleko Oxford Street. Keď sa večer vrátil po vozidlo, dozvedel sa, že kvôli mechanickej poruche v parkovacom systéme nie je možné dodávku vyzdvihnúť. Správca garáže informoval Lucasa, že systém zlyhal a čaká sa na náhradné diely. A správca čakal týždne, potom sa to natiahlo na mesiace a napokon na viac ako dva roky. Úplne vážne – mechanickú garáž nedokázali opraviť za 27 mesiacov!
Problémom rodinnej firmy HCS Furniture bolo, že to bola ich jediná dodávka, navyše nová. Preto si celý ten čas museli prenajímať náhradné vozidlo za 800 libier mesačne, aby mohli pokračovať v podnikaní. Okrem toho splácali úver na svoju dodávku, ktorá stála v garáži a samozrejme batéria sa jej pomaly vybíjala, pričom dlhodobé vybitie ju môže poškodiť. Lucas vyjadril frustráciu z nedostatočnej komunikácie zo strany prevádzkovateľa garáže a z nemožnosti čokoľvek plánovať, pretože ani netušili, kedy sa k svojmu autu dostanú.
Spoločnosť Double Parking Systems, ktorá garáž prevádzkuje, uviedla, že prístup k vozidlám bol obnovený 15. marca 2025. Podľa vyjadrenia firmy boli hlavnými príčinami oneskorenia dlhé schvaľovacie procesy a meškanie dodávok špecializovaných dielov zo zahraničia. Spoločnosť vyjadrila poľutovanie nad dĺžkou opravy, ale zdôraznila, že konala v dobrej viere a podľa svojich možností.

Pôvodne to vyzerá ako smolný príbeh jednej malej firmy, no keď bol medializovaný, ozvali sa aj ďalší ľudia, ktorí sa celý čas nedokázali dostať v uvedenej garáži k svojim autám. Autorom sa ozvali dvaja majitelia takto zablokovaných áut, ktorí uviedli, že v garáži bolo dlhodobo nedostupných približne 40 áut.
Tento kuriózny prípad poukazuje na potrebu jasnejších pravidiel a zodpovednosti v situáciách, ak technické zlyhanie spôsobí značné škody. Otázky zostávajú aj ohľadom poistenia a náhrady škody, keďže nie je jasné, kto by mal niesť zodpovednosť za vzniknuté náklady a prípadnú škodu na aute, pretože dva roky nenabíjaná batéria mohla výrazne utrpieť na kvalite a auto samozrejme strácalo časom na hodnote.