O automobilke Jetour sme naposledy písali koncom minulého roku. Táto prakticky neznáma čínska značka už v roku 2024 predala vyše pol milióna áut, vyváža do 65 krajín sveta a okrem Číny má montážne fabriky v štyroch ďalších krajinách. Koncom uplynulého roku zverejnila, že by do roku 2030 chcela vyvážať milión áut ročne a je možné, že sa jej to aj podarí.
Jetour, dcérska značka koncernu Chery Holding Group, totiž oznámila svoj vstup na európsky trh, ktorý sa má uskutočniť v treťom štvrťroku 2025. Jetour pritom bola založená len v roku 2018 a špecializuje sa na výrobu mestských a terénnych SUV vozidiel, pričom ponúka modely s benzínovým pohonom, plug-in hybridnými systémami a pripravuje aj plne elektrické vozidlá. Práve dôraz na spaľovacie motory a plug-in hybridy umožní automobilke vyhnúť sa európskym clám, vzťahujúcim sa len na elektromobily.
V roku 2024 spoločnosť predala približne 560 000 vozidiel a na rok 2025 plánuje zvýšiť predaj na 800 000 kusov. Z týchto predajov približne 35 % pochádza z medzinárodných trhov, ako sú Latinská Amerika, Blízky východ, Rusko a Afrika, pričom cieľom je dosiahnuť 50 % podiel zahraničných predajov v priebehu niekoľkých rokov. Svojim zameraním a strategickým plánovaním sa výrazne odlišuje od väčšiny čínskych exportných automobiliek, viac sme o ňom písali v tomto článku:

Jedným z kľúčových modelov, ktoré Jetour plánuje uviesť na európsky trh, je SUV Jetour T2. Tento model je vybavený dvojlitrovým preplňovaným štvorvalcovým motorom s výkonom 187 kW (254 koní) a maximálnym krútiacim momentom 390 Nm. Na trh príde aj so slabším variantom a plug-in hybridom. Pohon je prenášaný cez 7-stupňovú dvojspojkovú automatickú prevodovku, ktorá zabezpečuje plynulé radenie. Rozmery vozidla sú 4785 mm na dĺžku, 2006 mm na šírku a 1875 mm na výšku, s rázvorom 2800 mm.
Jetour T2 je navrhnutý s dôrazom na terénne schopnosti, pričom ponúka nájazdový uhol 39°, prejazdový uhol 25° a výjazdový uhol 30°. Tieto parametre umožňujú vozidlu zvládať aj náročnejší terén. Interiér vozidla je vybavený 15,6-palcovým dotykovým displejom s vysokým rozlíšením, podporou pre Android Auto a Apple CarPlay, a 12-kanálovým audiosystémom Sony. V oblasti bezpečnosti a asistencie vodiča Jetour T2 ponúka adaptívny tempomat, asistent pre jazdu v pruhoch, automatické núdzové brzdenie a ďalšie inteligentné asistenty.

Jetour plánuje do konca roka 2026 uviesť na trh aj svoj prvý plne elektrický model s označením T0. Tento krok je súčasťou stratégie spoločnosti zamerať sa na elektrifikáciu a prispôsobiť sa rastúcemu dopytu po ekologických vozidlách v Európe
Vstup Jetour na európsky trh predstavuje výzvu pre tradičných výrobcov SUV vozidiel, pričom značka chce konkurovať nielen cenou (dobre vybavené SUV T2 by malo mať základnú cenu pod hranicou 38-tisíc eur), ale aj technickými inováciami a kvalitou spracovania. S plánovaným rozšírením výroby priamo v Európe chce Jetour znížiť náklady na logistiku a prispôsobiť sa miestnym preferenciám spotrebiteľov.