
Koncept Vision V má odštartovať novú éru stuttgartských dodávok, postavených na elektrickej architektúre VAN.EA. Prvá z nich príde už na budúci rok. Pokryjú spektrum od praktických rodinných vozidiel až po VIP verzie s komfortom First Class. Nová štúdia ukazuje, kam až môže siahať luxus v aute tohto formátu. Divadlo sa začína už pri nastupovaní, keď sa otvoria veľké bočné portálové dvere a vysunú osvetlené stúpačky. Tak vstúpite do takzvanej Private Longue, teda do zadnej časti interiéru, ktorá je oddelená od kabíny vodiča a spolujazdca sklenenou priečkou, ktorú je možné urobiť nepriehľadnou. Podobne ako okná, čo zaručí dokonalú intimitu dvom hosťom na palube.


Spracovanie je neuveriteľné. Spájajú sa tu tradičné prírodné materiály, ako sú drevo s otvorenými pórmi, koža a trblietavý hodváb s technologickými vychytávkami. Odkladacie priestory po bokoch môžeme nazvať skôr vitrínami. Sú priehľadné a lemované lešteným hliníkom. Nachádzajú sa tu šachové figúrky či set pohárov na chladené šampanské. Dve futuristické sedadlá inšpirované luxusným nábytkom sa môžu behom chvíľky zmeniť na pohodlné lôžka. Atmosféru dotvára ambientné osvetlenie, vôňa, ktorá sa šíri z elegantného hliníkového flakónu či dokonalý zvuk aparatúry so 42 reproduktormi. Meniče sa nachádzajú dokonca aj v sedadlách, takže počúvanie menia na haptický zážitok.


Kvalitný zvuk sa vo Vision V naozaj zíde, pretože po stlačení tlačidla sa z podlahy za deliacou priečkou vysunie plátno s uhlopriečkou 65 palcov, ktoré premení toto auto na pojazdné domáce kino. Obraz generuje až sedem projektorov. Smerujú nielen na plátno, ale aj na okná, ktoré sa stávajú ďalšími projekčnými plochami. To vytvára 360-stupňový kokónový efekt. Projekčná technológia umožňuje nielen sledovať videá či filmy alebo hrať hry, ale aj vytvárať rôzne orientované atmosféry. A Vision V sa vie rovnako dobre zhostiť aj úlohy pojazdnej kancelárie. Zle sa rozhodne nemá ani šofér a spolujazdec. Na palubnej doske sa rozprestiera obrovský superscreen s troma prepojenými obrazovkami.


Dizajn konceptu dáva prednosť hladkým aerodynamickým líniám. O to viac vyniká obria predná maska so svietiacimi sklenými lamelami. LED osvetlenie viditeľné z každého uhla zvýrazňuje celkové proporcie. V reflektoroch nechýba grafika hviezd. Zadné svetlá lemujú prakticky celé sklenené veko. Z profilu zas zaujmú kratučké previsy, obrovské, aerodynamicky optimalizované kolesá a hliníkom lemované okná. Stredový stĺpik evokuje dizajn vrcholových derivátov Mercedes-Maybach. O technike však Mercedes-Benz mlčí. V každom prípade je platforma VAN.EA pripravená pre čisto elektrický pohon vrátane 800 V batérie. Automobilka má však pripravenú aj platformu VAN.CA pre vany so spaľovacími motormi. Vysoká miera unifikácie umožní vyrábať ich na spoločnej linke.