V 1. štvrťroku 2025 sa registrácie nových áut v EÚ znížili o 1,9 % v porovnaní s 1. štvrťrokom 2024, pričom údaje z marca 2025 ukazujú len mierny medziročný pokles o 0,2 %, keďže globálna ekonomická situácia zostáva pre výrobcov automobilov obzvlášť náročná a nepredvídateľná. Vyplýva to z údajov Európskeho združenia výrobcov automobilov (ACEA).
Pozrime sa najprv na elektromobily. Za január až marec sa ich v EÚ predalo 412 997. To je takmer o štvrtinu viac, než v rovnakom období vlani. Tri zo štyroch najväčších trhov v EÚ, ktoré predstavujú 63 % všetkých registrácií elektromobilov, zaznamenali výrazný nárast: Nemecko (+38,9 %), Belgicko (+29,9 %) a Holandsko (+7,9 %). To kontrastuje so situáciou vo Francúzsku, kde predaj elektromobilov klesol o 6,6 percenta. Aj napriek výraznému nárastu záujmu o elektromobily zaznamenala Tesla v prvom štvrťroku 2025 v Európe výrazný pokles predaja, pričom počet registrácií nových vozidiel klesol medziročne o 38 % na 53 237 kusov. Tento prepad bol najvýraznejší medzi 30 najpredávanejšími značkami v regióne.
Trhový podiel čistých (batériových) elektromobilov dosiahol v 1. kvartáli tohto roku 15,2 percenta, čo je síce stále veľmi ďaleko od pôvodných predpokladov, no my by sme na Slovensku za takéto čísla boli vďační. Oproti rovnakému obdobiu roku 2024, v ktorom bol podiel elektromobilov len 12 percent, však ide o mierny nárast.
Trhu v EÚ jednoznačne dominujú hybridy so spaľovacími motormi, ktoré sa nenabíjajú zo siete, teda mild- a full-hybridy, s medziročným nárastom na úrovni takmer 21 percent. Za prvé tri mesiace sa ich predal takmer milión, konkrétne to bolo 964 108, čo značí trhový podiel až 35,5 percenta. Hybridy výrazne rástli na všetkých štyroch najväčších trhoch: vo Francúzsku (+47,5 %), v Španielsku (+36,6 %), v Taliansku (+15,3 %) a v Nemecku (+10,5 %).
Plug-in hybridy v tomto roku prestali klesať, dokonca ich predaj rástol, aj keď veľmi mierne – zaznamenali medziročný nárast na úrovni 1,1 percenta, čo značí 207 048 predaných áut. Bolo to spôsobené predovšetkým výrazným nárastom objemu na dvoch kľúčových trhoch: V Nemecku ich predaj medziročne vzrástol o 41,8 percenta a v Španielsku o 30,7 percenta.

Veľký nárast popularity elektrifikovaných áut, ktoré nemožno nabíjať zo siete (full hybridov a mild hybridov) zákonite spôsobil výrazný pokles predaja „obyčajných“ spaľovacích áut s benzínovými motormi – medziročne takmer o 21 percent, čo značí 779 817 predaných áut. Aktuálne bol po prvých troch mesiacoch trhový podiel benzínových áut 28,7 percenta. Trhový podiel naftových áut sa dostal už dokonca pod 10-percentnú hranicu, medziročne ich predaj klesol o 27,1 percenta.