V máji 2025 sa na vodu dostala unikátna loď s názvom China Zorrilla. Jej názov nemá nič spoločné s Čínou, ale je holdom slávnej uruguajskej herečke, režisérke, scenáristke a producentke. Tento revolučný trajekt dlhý 130 metrov postavila austrálska spoločnosť Incat v Tasmánii pre juhoamerickú spoločnosť Buquebus.
Pôvodne mala byť táto loď poháňaná skvapalneným zemným plynom (LNG), avšak bola prepracovaná na plne elektrický pohon. Vzhľadom na jej rozmery (dĺžka 130 metrov, šírka 33 metrov a hrubá tonáž 14 058) sa stala najväčšou elektrickou loďou a zároveň najväčším elektrickým prepravným strojom svojho druhu na svete.

Je vybavená obrovskou batériou, vážiacou vyše 250 ton s kapacitou presahujúcou 40 megawatthodín (MWh). To je približne štvornásobne viac oproti doteraz najväčšej batérii, použitej v elektrickej lodi. Tieto batérie napájajú osem elektrických vodných trysiek vyvinutých spoločnosťou Wärtsilä, ktoré zabezpečujú pohon lode. Maximálny výkon motorov je až 36 000 koní (oficiálne nepotvrdený údaj) a loď dokáže dosiahnuť plavebnú rýchlosť až 25 uzlov, resp. 46 km/h. Pri nej prepláva na jedno nabitie 69 kilometrov, ak by však rýchlosť znížila na 15 uzlov, dokázala by preplávať až 190 kilometrov.

China Zorrilla dokáže prepraviť až 2 100 cestujúcich a 225 vozidiel a bude premávať medzi Buenos Aires v Argentíne a uruguajskými prístavmi, vrátane Montevidea a Colonia del Sacramento. Loď je navrhnutá tak, aby zvládla približne 90-minútové plavby na jedno nabitie, pričom nabíjacie stanice budú umiestnené v cieľových destináciách.

V nich bude nabíjaná zo špeciálnych nabíjačiek s výkonom až 36 MW a trvať by to malo z 10 na 80 percent necelú hodinu. Na takto veľký nabíjací výkon museli prístavy dostať vlastné vyrovnávacie batériové bloky a zosilnené prípojky do rozvodnej siete. Okrem technických inovácií má China Zorrilla aj najväčší obchodný priestor na palube trajektu na svete, zaberá plochu 2 300 štvorcových metrov.
Podľa odhadov by mohla loď znížiť emisie oxidu uhličitého až o 37 545 ton ročne v porovnaní s tradičnými plavidlami poháňanými fosílnymi palivami. Náklady na jej postavenie, vrátane inštalovania dvoch supernabíjačiek, sa priblížili hranici 190 miliónov dolárov.