
Nový Mercedes-Benz CLA je práve na štarte predaja. Napriek tomu, že ide o vstupný model značky, technologicky tromfne aj svojich veľkých súrodencov. Napríklad tým, že ide o prvý elektrický Mercedes-Benz, ktorý využíva 800 V architektúru. To znamená ultrarýchle nabíjanie výkonom až 320 kW. V praxi má tak stačiť len 10 minút na nabíjačke, aby ste predĺžili jeho dojazd o 325 km. Ten celkový bude však vďaka excelentnej aerodynamike s koeficientom odporu vzduchu Cd 0,21 a dvojstupňovej prevodovke až 792 km pri verzii 250+. Má ísť tiež o najinteligentnejší Mercedes-Benz všetkých čias z hľadiska infotainmentu s integrovanou umelou inteligenciou a asistenčných systémov.

Je len logické, že takýto dôležitý model nemohol ujsť pozornosti divízie AMG. Áno, Mercedes-AMG chystá jeho najvýkonnejšiu verziu. Ako ukazujú fotografie, predsériové prototypy sa už preháňajú po verejných komunikáciách. Zatiaľ však s kamuflážou na prednej a zadnej časti. Veľké zmeny však neočakávame, pretože tie by narušili aerodynamiku, na ktorej si CLA tak veľmi zakladá. Očakávať však môžeme zväčšené otvory v nárazníku, agresívnejší zadný nárazník so zväčšeným difúzorom a k tomu decentnú odtrhovú lištu na zadnej kapote. Úpravám sa nevyhnú ani rozšírené prahy. Disky kolies budú zas pochádzať z dielne AMG.

Zákazníkov by malo nové CLA od AMG očariť najmä dynamikou. Jednomotorová verzia 250+, zameraná na dlhý dojazd, dnes akceleruje na stovku za 6,7 sekundy, dvojmotorové CLA 350 za 4,9 sekundy, ale AMG by mohlo vďaka očakávanému výkonu 355 kW podliezť štvorsekundovú hranicu. Batéria s kapacitou 85 kWh by však mala stále stačiť na dojazd aspoň 600 km. Výhodou CLA od AMG bude fakt, že zatiaľ nebude musieť bojovať s veľkým počtom súperov. Nie je známe, že by BMW alebo Audi chystalo supervýkonné malé elektromobily. Takže najväčšími konkurentmi preň budú výkonné verzie Tesly 3 a Hyundaiu Ioniq 6.