
Mysleli sme si, že nový Renault 4 je najmä cestou, ako sa dostať k praktickému a cenovo relatívne dostupnému elektromobilu. Veď v základnej verzii so 40-kilowatthodinovým akumulátorom a s výkonom 90 kW začína tesne pod hranicou 30 000 eur. Teraz však Renault ukázal, že z mestského SUV sa môže čoskoro stať aj drsné SUV a že platforma AmpR Small, na ktorej stojí, je schopná prijať aj druhý elektromotor na zadnej náprave. Aspoň takto sa tvári koncept Renault 4 Savane 4×4. Vyzerá pôsobivo.

Výška podvozka sa zväčšila o 15 mm, pravdepodobne vďaka použitiu väčších, až 18-palcových kolies, ktoré sú obuté pneumatikami Goodyear UltraGrip Performance+. Nová je aj plastová ochrana podvozku či rozšírené prahy, ktoré vznikli 3D tlačou. Nefritovo zelený lak kontrastuje s lesklými čiernymi nárazníkmi, podbehmi kolies a strešnými lyžinami. Látka pokrývajúca strechu má pixelový vzor a na veku batožinového priestoru nájdete znak 4×4. V kabíne podporuje dobrodružnú atmosféru textúrované čalúnenie v tmavomodrej farbe.

Celé spolu to vyzerá naozaj fantasticky. Bližšie technické údaje zatiaľ chýbajú, ale predpokladáme, že „expedičná“ štvorka dostane väčšiu batériu s kapacitou 52 kWh a dva elektromotory jej prinesú aj vyšší výkon, než je 112 kW pri silnejšej verzii civilného R4 s predným náhonom. Renault konceptom, ktorý sa predstaví na turnaji French Open 2025 v Roland-Garros, pravdepodobne zisťuje reakcie verejnosti. Ak bude pozitívna, sériovej výrobe nič nebráni. Navyše by tak mohol Renault R4 konkurovať novému Fiatu Panda, ktorý sa plánuje opäť vrátiť k pohonu oboch náprav.