
Automobilky vedú boj o to, ktorá príde ako prvá v elektrických autách s novou generáciou batérií s tuhým elektrolytom (solid-state). Tie majú potenciál dosiahnuť energetickú hustotu 400 až 500 Wh na kilogram. Len na porovnanie, najlepšie li-ion batérie s grafitovou anódou majú dnes najviac 280 Wh/kg a s kremíkovou anódou 350 Wh/kg. To by znamenalo predĺženie dojazdu takmer na dvojnásobok bez nutnosti zväčšiť akumulátor elektromobilu alebo zníženie hmotnosti bez straty kapacity.
O prvenstvo bojuje aj nemecké BMW. V limuzíne i7 už testuje takéto batérie, označované aj ako polovodičové, ktoré vyvinulo so spoločnosťou Solid Power. „Som nesmierne hrdý na to, že naše partnerstvo s BMW viedlo k prvej demonštrácii skutočne plne polovodičových batériových článkov vo vozidle. Veríme a naďalej presadzujeme inovácie nášho sulfidového elektrolytu,“ povedal John Van Scoter, prezident a generálny riaditeľ Solid Power.

Hlavnou úlohou prototypu BMW i7 je študovať tepelnú rozťažnosť batériových článkov. To je jedna z hlavných výziev novej technológie. Napriek testom však BMW zatiaľ nepovedalo, kedy očakáva, že nová technológia batérií bude komerčne dostupná. Na druhej strane, konkurenčný Volkswagen a Stellantis sú presvedčené, že sa to podarí okolo roku 2027. Takže časový harmonogram BMW sa pravdepodobne veľmi líšiť nebude.