
Elektrické novinky Škody majú mierny sklz. Dôvodom je prehodnotenie plánov z dôvodu spomalenia predaja elektromobilov. Meškal Elroq a podobne to bude s luxusným 7-miestnym SUV, ktoré bude vychádzať z konceptu Vision 7S z roku 2022. Škodu Eviatiq, čo by mohol byť jej názov, tak uvidíme najskôr koncom budúceho roka, prípadne začiatkom roka 2027. Prípravy sú však v plnom prúde, čo naznačujú snímky testovacích prototypov v kamufláži. Tentoraz na kultovom nemeckom okruhu Nürburgring. Pôjde o poriadne veľké auto, veď na dĺžku by mal mať Eviatiq až 4,9 metra. Môžeme ho preto právom považovať za súpera Kie EV9, Peugeot e-5008 aj nového Hyundaia Ioniq 9.
Základom tohto auta bude opäť platforma MEB, tentoraz by ale mohla mať podľa vzoru VW ID.Buzz batériu s kapacitou 86 kWh, čo je o 9 kWh viac, než akú používajú menšie modely Enyaq a Elroq. Dojazd by mal vzrásť na papierových 640 km. V ponuke by mali byť verzie s pohonom zadnej nápravy alebo oboch náprav. Testovacie exempláre jasne demonštrujú, že sériová verzia sa vzdá výstredností konceptu, ako napríklad absentujúceho stredového stĺpika, digitálnych spätných zrkadiel či zadného páru dverí, ktorý sa otváral protismerne. K novému štylistickému jazyku Modern Solid sa Eviatiq prihlási prednou maskou Tech-Deck Face, ktorá bude ukrývať senzory asistenčných systémov. Novinkou v ponuke Škody budú výsuvné kľučky dverí, zadné svetlá v tvare písmena T aj úzke predné svetlá.

Hovoriť o výkone je predčasné, ale predpokladáme, že elektromotory si novinka požičia z Enyaqu, takže by mohla disponovať výkonom 150 a 220 kW. Prípadne 250 kilowattmi, čo je výkon verzie Enyaq RS. To by Eviatiqu nepochybne svedčalo. V kabíne by malo mať 7-miestne SUV veľkú 13-palcovú centrálnu dotykovú obrazovku, päťpalcový virtuálny kokpit, head-up displej a na rozdiel od Enyaqu aj praktické otočné ovládače Smart Dials, známe zo Superbu či Kodiaqu. Je možné, že v ponuke bude aj päťmiestna verzia s obrovským batožinovým priestorom, alebo 6-miestna s usporiadaním 2+2+2. Nabíjanie urýchli podpora nabíjacieho výkonu až 200 kW. Detská centrálne umiestnená sedačka z Vision 7S sa pravdepodobne do série nedostane.

Ešte pred 7-miestnym SUV uvedie Škoda na trh malé SUV s očakávaným názvom Epiq a cenou okolo 25 000 eur, ktoré je pre rast predaja elektromobilov českej značky dôležitejšie než elektrická vlajková loď.