Šok: Šéf Bugatti nevylučuje príchod čisto benzínového Tourbillonu

Je to paradox. Mate Rimac, známy vizionár elektromobility, muž stojaci za hypermodernými elektrickými superšportmi, a dnes aj šéf Bugatti, priznáva, že by si vedel predstaviť Turbillon bez elektrifikácie.

05.06.2025 14:00
debata
Mate Rimac, šéf Bugatti a Rimacu, sa zamiloval... Foto: Rimac
mate rimac Mate Rimac, šéf Bugatti a Rimacu, sa zamiloval do 16-valcového atmosférického motora Turbillonu. Dokonca plánuje prerobiť Turbillon aj na čisto benzínový pohon. Prišiel by síce o 800 elektrických koní, no zostalo by mu 1 000 benzínových. A navyše by bol neporovnateľne ľahší.

„Elektrická časť nám umožnila navrhnúť motor snov, obrovský atmosférický agregát V16,“ povedal Rimac pre magazín Top Gear. „Elektrifikácia však nie je nevyhnutná. Keby sme veľmi chceli, vieme urobiť aj verziu bez hybridu alebo s hybridom len vzadu.“ Jeho slová vyznievajú o to prekvapujúcejšie, že práve hybridný pohon je základom nového Tourbillonu, ktorý nahrádza legendárny Chiron s motorom 8,0 W16 so štyrmi turbodúchaldami. Jeho vývoj je už takmer dokončený a Bugatti stavia 35 prototypov. Prvé autá doručí zákazníkom v roku 2026. Pritom pôjde o prvý hybrid v histórii, ktorý bude ľahší než jeho čisto spaľovací predchodca. To aj vďaka 3D tlačeným zaveseniam kolies či optimalizovanej 25 kWh batérii.

Bugatti Tourbillon - 2026
Bugatti Tourbillon - 2026
+40Bugatti Tourbillon - 2026
Bugatti Tourbillon - motor V16 Čítajte viac Bugatti odhalilo motor V16 pre Tourbillon. Takýto ešte nik nevyrobil

Skutočným srdcom je však nový motor bez turba, s atmosférickým nasávaním, objemom 8,3 litra a výkonom 1 000 koní. „Prečo kombinovať hybrid s turbom? Turbo je samo osebe kompromis. Stratili sme síce 600 koní, ale elektrická časť ich dokonale nahradila.“ vysvetľuje Rimac. „Auto zvládne navyše 70 kilometrov čisto na elektrinu, pričom iné hybridy ich vedia prejsť len pár.“ Je pritom zaujímavé, že Rimac sám s novým Tourbillonom zatiaľ nejazdil v ostrej prevádzke. „Pri testovaní som veľmi puntičkársky, ale toto auto je úplne mimo mojej ligy. Je to okruhový špeciál a ja som jazdec na bežné cesty,“ priznáva.

Bugatti Tourbillon - 2024 Čítajte viac Bugatti Tourbillon: Odhalená technika berie dych. Je to takmer ‘striptíz‘

Prvé dodávky Tourbillonu sú naplánované na rok 2026 a budú sa vyrábať v Molsheime v novej budove vedľa existujúcej továrne známej ako Atelier. Hoci je tomu ťažké uveriť, Molsheim bude mať v roku 2025 svoj najrušnejší rok v histórii, keďže sa budú vyrábať zvyšné modely Bolide a Mistral. Z okruhového Bolide vznikne 40 a z otvoreného Mistralu 99 kusov. Až potom príde na rad 250 kupé Tourbillon. A nie je vylúčené, že vzniknú ďalšie verzie, napríklad roadster alebo spomínané verzie bez hybridu alebo s elektromotorom len vzadu. Dajme sa prekvapiť. Nová záľuba Mateho Rimaca v spaľovacích motoroch veští zaujímavú budúcnosť.

Bugatti Tourbillon - 2026 Čítajte viac Bugatti Tourbillon: ‘Auto pre večnosť‘ má šialený výkon aj cenu

© Autorské práva vyhradené

Facebook X.com debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #Bugatti #Mate Rimac #Bugatti Tourbillon
Články podľa značiek