
„Elektrická časť nám umožnila navrhnúť motor snov, obrovský atmosférický agregát V16,“ povedal Rimac pre magazín Top Gear. „Elektrifikácia však nie je nevyhnutná. Keby sme veľmi chceli, vieme urobiť aj verziu bez hybridu alebo s hybridom len vzadu.“ Jeho slová vyznievajú o to prekvapujúcejšie, že práve hybridný pohon je základom nového Tourbillonu, ktorý nahrádza legendárny Chiron s motorom 8,0 W16 so štyrmi turbodúchaldami. Jeho vývoj je už takmer dokončený a Bugatti stavia 35 prototypov. Prvé autá doručí zákazníkom v roku 2026. Pritom pôjde o prvý hybrid v histórii, ktorý bude ľahší než jeho čisto spaľovací predchodca. To aj vďaka 3D tlačeným zaveseniam kolies či optimalizovanej 25 kWh batérii.

Skutočným srdcom je však nový motor bez turba, s atmosférickým nasávaním, objemom 8,3 litra a výkonom 1 000 koní. „Prečo kombinovať hybrid s turbom? Turbo je samo osebe kompromis. Stratili sme síce 600 koní, ale elektrická časť ich dokonale nahradila.“ vysvetľuje Rimac. „Auto zvládne navyše 70 kilometrov čisto na elektrinu, pričom iné hybridy ich vedia prejsť len pár.“ Je pritom zaujímavé, že Rimac sám s novým Tourbillonom zatiaľ nejazdil v ostrej prevádzke. „Pri testovaní som veľmi puntičkársky, ale toto auto je úplne mimo mojej ligy. Je to okruhový špeciál a ja som jazdec na bežné cesty,“ priznáva.

Prvé dodávky Tourbillonu sú naplánované na rok 2026 a budú sa vyrábať v Molsheime v novej budove vedľa existujúcej továrne známej ako Atelier. Hoci je tomu ťažké uveriť, Molsheim bude mať v roku 2025 svoj najrušnejší rok v histórii, keďže sa budú vyrábať zvyšné modely Bolide a Mistral. Z okruhového Bolide vznikne 40 a z otvoreného Mistralu 99 kusov. Až potom príde na rad 250 kupé Tourbillon. A nie je vylúčené, že vzniknú ďalšie verzie, napríklad roadster alebo spomínané verzie bez hybridu alebo s elektromotorom len vzadu. Dajme sa prekvapiť. Nová záľuba Mateho Rimaca v spaľovacích motoroch veští zaujímavú budúcnosť.
