Carlos Tavares, bývalý generálny riaditeľ automobilového koncernu Stellantis, vyjadril podporu svojmu nástupcovi Antoniovi Filosovi, ktorého označil za „logickú a dôveryhodnú voľbu“ na čele spoločnosti. Tavares, ktorý odstúpil z funkcie v decembri 2024 po období poklesu ziskov a napätých vzťahov s predajcami a odbormi, sa tak v rozhovore pre Bloomberg po prvýkrát verejne vyjadril k vedeniu spoločnosti od svojho odchodu a prekvapivo sebakriticky zhodnotil aj svoje pôsobenie v čele automobilového koncernu.
Tavares v rozhovore priznal, že jeho prístup k vedeniu spoločnosti mohol byť v niektorých prípadoch vnímaný ako príliš arogantný a taktiež uznal, že jeho dôraz na znižovanie nákladov a tvrdý manažérsky štýl mohli prispieť k problémom Stellantisu, vrátane poklesu ziskov a napätých vzťahov s predajcami, odbormi a aj niektorými štátmi, najmä s Talianskom.

Povedal tiež, že niektoré rozhodnutia, najmä v oblasti marketingu a produktového portfólia, nepriniesli očakávané výsledky, pričom jeho najväčším omylom vraj bol marketingový plán pre severoamerický trh, ktorý zlyhal, čo viedlo k problémom v predaji a prevádzke v tomto regióne.
Konštatoval, že veľkou chybou boli jeho rozhodnutia, ktoré ovplyvnili predaj značiek ako Jeep a Ram. Napríklad pod jeho vedením bol z modelovej línie RAM vyradený populárny osemvalec Hemi V8, ktorý nahradili efektívnejšie, ale menej výkonné motory. Toto rozhodnutie sa stretlo s veľmi negatívnou odozvou od zákazníkov a predajcov, čo viedlo k poklesu predaja. „Díleri v Spojených štátoch nechceli podporiť, o čo sme sa snažili, pričom zodpovednosť za to ide na moje plecia. Veľa vecí sa mohlo urobiť inak, ale na tom už nezáleží. Spoločnosť je v zisku,“ uviedol Tavares s tým, že podcenil to, ako emotívny vzťah majú k silným motorom americkí klienti a aj predajcovia.

Tavares tiež priznal, že jeho dôraz na znižovanie nákladov mohol byť v niektorých prípadoch prehnaný, čo mohlo oslabiť pozíciu spoločnosti na americkom trhu.
Jeho odchod z funkcie generálneho riaditeľa v decembri 2024 prišiel po období poklesu ziskov a hodnoty akcií spoločnosti, kvôli čomu sa dostal do ostrého sporu so správnou radou Stellantisu. Po svojom odchode z vedenia Stellantisu sa Tavares presťahoval do Portugalska, kde sa venuje výrobe portského vína a plánuje investície v rodnej krajine, najmä do aeroliniek.