Značka Porsche sa rozhodla pozastaviť rozširovanie svojho moderného predajného konceptu „Destination Porsche“ do ďalších predajných miest. Toto rozhodnutie je reakciou na vysoké náklady spojené s implementáciou konceptu a na aktuálnu ekonomickú situáciu spoločnosti.
Čo je „Destination Porsche“?
Koncept „Destination Porsche“, uvedený v roku 2020, predstavuje nový prístup k predaju vozidiel značky Porsche. Zameriava sa na vytvorenie modulárnych a digitálne prepojených predajných priestorov, ktoré ponúkajú zákazníkom zážitok z značky v modernom a príjemnom prostredí. Predajne mali fungovať nielen ako miesta predaja, ale aj ako tzv. zákaznícke destinácie, kde by si mohli návštevníci pozrieť tematické výstavy, navštíviť kaviareň alebo sa zúčastniť zážitkových akcií.
Súčasťou konceptu preto sú tematické zóny, lounge priestory a digitálne nástroje, ako napríklad konfigurátory vozidiel s využitím virtuálnej reality. Cieľom bolo posilniť emocionálne prepojenie zákazníkov so značkou a prispôsobiť sa meniacim sa nákupným zvyklostiam.

Pôvodne Porsche plánovalo transformovať všetky svoje predajné miesta podľa konceptu „Destination Porsche“. Aktuálne značka tento plán prehodnotila. Má totiž oveľa vážnejšie problémy, ktoré musí riešiť urgentne.
Aktuálna situácia spoločnosti Porsche
Porsche sa totiž momentálne nachádza v komplikovanej situácii, ktorú ovplyvňuje niekoľko zásadných faktorov. V roku 2024 zaznamenala medziročný pokles zisku o viac než 30 %, čo predstavuje jedno z najvýraznejších oslabení v novodobej histórii značky.

Môže za to hlavne prudký pokles predaja na čínskom trhu (takmer o 30 percent), ktorý je pre Porsche najväčším odbytišťom. Druhým problémom je výrazný pokles celkového záujmu o elektromobily v roku 2024. Predaj Taycanu klesol v medziročnom porovnaní takmer o polovicu. K tomu sa pridávajú zvyšujúce sa náklady – inflácia, rast cien materiálov od dodávateľov a enormné investície do vývoja nových modelov.
Aj preto Porsche prechádza v súčasnosti veľkou reorganizáciou, pričom o svoje miesta prišli obchodný a finančný riaditeľ a akcionári požadujú, aby sa vedenia značky vzdal aj Oliver Blume, ktorý šéfuje aj celému koncernu Volkswagen. Podľa nich by nemal sedieť na dvoch stoličkách. Drahé prerábanie showroomov na exkluzívne „zážitkové miesta“ si v tejto situácii značka naozaj nemôže viac dovoliť.