
Nástup elektrických Volkswagenov nebol taký hladký, ako sa očakávalo. Dokonca sa vedenie vo Wolfsburgu rozhodlo, že označenie ID, ktoré sprevádzalo všetky jeho elektrické novinky, zruší. Jednoducho, aj elektrické Volkswageny budú zapadať do portfólia značky bez toho, aby to nejako zvlášť zdôrazňovali. A jedným z najzaujímavejších bude nepochybne elektrický Golf GTI. Jeho vývoj už potvrdil sám šéf značky Thomas Schafer. Ide o jednu z wolfsburských ikon, a tak sa bude Volkswagen snažiť nemeniť úspešnú evolučnú receptúru. Za volantom to ale má byť „monštrum“. Presne tak sa na jeho adresu vyjadril Schafer.

Šéf značky už absolvoval prvé skúšobné jazdy s prototypom a je nadšený. Pre Auto Express povedal: „S novým nastavením sme vyskúšali niekoľko prototypov a je to úžasné. A čo zvuk? A čo celkový pocit z jazdy, ovládateľnosť a tak ďalej? Poviem vám, dá sa to.“ Schäfer však neprezradil, či GTI použije simuláciu zvuku a radenia rýchlostí tak ako Hyundai Ioniq 5 N. V každom prípade bude mať novinka postavená na platforme SSP predný náhon, tak ako každý Golf GTI v doterajšej histórii. Očakáva sa, že výkon by mohol prekročiť 300 koní, čo by výrazne prekonalo súčasný Golf GTI.

Tam sa ale Volkswagen nezastaví, pretože vzniknúť má aj elektrický Golf R s pohonom oboch náprav. Umožní to práve škálovateľná architektúra SSP, ktorá bude variabilná, čo sa týka veľkosti, stále však bude môcť používať rovnaké moduly. Tento princíp by mal viesť aj k zníženiu nákladov, čím by sa Golf GTI nemusel vzdialiť filozofii dostupnosti prvej generácie. Tá sa podľa Schafera zjavila z ničoho nič a totálne zmenila pravidlá hry. Istý obraz o novom GTI nám ponúka koncept ID.2 GTI, ktorý bol ale skôr Polom GTI než Golfom. To znamená, že Golf GTI bude predsa len dospelejší. Táto technika by mohla neskôr poslúžiť aj elektrickej „Octavii RS“.
