Je to približne rok, odkedy Mercedes-Benz uviedol na trh elektrickú verziu ikonickej triedy G. Bola to doslova revolúcia. A to aj v oblasti elektromobilov, pretože trieda G with EQ Technology bola prvým sériovým elektrickým autom so štyrmi elektromotormi. Preto sa dokáže napríklad otáčať okolo vlastnej osi, podobne ako pásové vozidlá. Šokujúca je aj dynamika. Veď disponuje výkonom 432 kW a monštruóznym krútiacim momentom 1 164 Nm. Takže stovku zvláda za 4,7 sekundy.
Neuveriteľné, ak si uvedomíte, že tento kolos má na váhe 3 010 kg. Zadá sa však, že na priaznivcov triedy G až tak nezapôsobil a že nepomohla ani brutálna kampaň vrátane premiéry v Las Vegas. Problémom pritom nebude cena, pretože elektrické géčko začína približne na 150 000 eurách. Niežeby to bolo málo, ale ide o druhú najlacnejšiu verziu triedy G. Lacnejší je už len diesel G 450d s výkonom 270 kW. Všetky benzínové 8-valcové verzie od G 500 až po G 63 AMG sú drahšie. A predávajú sa fantasticky. Dokonca lepšie ako kedykoľvek predtým.

To ale nie je prípad EQG, ako sa toto auto malo pôvodne volať. Problém tkvie pravdepodobne v dojazde, ktorý nedáva zákazníkom v odľahlých oblastiach či v ťažkom teréne taký pocit bezpečia ako spaľovacie verzie, ktoré majú nádrž s objemom 100 litrov a k tomu 12-litrovú rezervu. Pri priemernej spotrebe 29,3 kWh na 100 km, no v realite ešte vyššej, nie je ani obria batéria s využiteľnou kapacitou 116 kWh zárukou „nezávislosti“. Dojazd čosi vyše 300 km naozaj neladí s triedou off-roadov. Inak je elektrické géčko vo všetkom lepšie ako jeho spaľovací súrodenci, dokonca má väčšiu brodivosť.

A navyše, hľadať nabíjaciu stanicu kdesi v prérii, kde je toto auto ako doma, nebude ľahké. Výsledok sa dostavil v podobe mizivých predajov, o ktorých informuje nemecký Handelsblatt. Nemenovaný manažér Mercedesu-Benzu sa na adresu elektrického géčka doslova vyjadril, že „auto leží na skladoch ako kus olova“ a že ide o „absolútny prepadák“. Iný zas konštatuje, že „je to model určený pre veľmi úzku skupinu zákazníkov,“ čo je ale diplomaticky povedané vlastne to isté.
Podľa údajov Data Force sa do konca apríla, čo je približne 12 mesiacov od štartu predaja, predalo v celej Európe len 1 450 elektrických verzií triedy G. V Číne to bolo ale len 58 kusov, čo je miliardový trh milujúci elektromobily, veľmi smutná bilancia. Vlani pritom dosiahlo géčko historicky najvyšší predaj s počtom 41 174 registrácií. Je ale zrejmé, že elektrická verzia má na tom minimálne zásluhy. Je to ďalšie sklamanie pre Mercedes-Benz, ktorého predaje elektromobilov nielenže nestúpajú, ale už druhý rok po sebe klesajú.
Pravdepodobne to ovplyvní aj pripravovaný menší Mercedes-Benz G, takzvanú triedu „Little G“, ktorý má byť uvedený na trh v roku 2027. Pôvodne malo ísť totiž o čistý elektromobil, ale šepká sa, že projekt bude prehodnotený tak, aby vznikla aj spaľovacia verzia, čo umožní zákazníkom vybrať si to, čo im viac vyhovuje a mercedesu-Benz byť zas flexibilnejší.