Čínsky BYD oznámil ambiciózny zámer vybudovať v Európe sieť ultrarýchlych nabíjacích staníc, pričom prvé by mali byť spustené už do roka. Bude ich stavať vlastnými silami a aj v kooperácii, jedným z možných partnerov je napríklad Shell. Viceprezidentka Stella Li na tlačovej konferencii v Bruseli uviedla, že ich nabíjačky budú využívať 1 000‑voltovú architektúru, ktorá v Číne už teraz umožňuje dobiť až 400 km dojazdu za približne päť minút.
Základnou výhodou 1000 V architektúry je možnosť prenášať väčší výkon pri nižšom prúde, čo umožňuje znížiť straty spôsobené odporom vo vedeniach, zmenšiť prierez vodičov, znížiť hmotnosť celého systému a optimalizovať chladiace nároky. BYD tak môže vďaka vyššiemu napätiu skrátiť čas potrebný na rýchle nabitie batérie z 10 % na 80 % kapacity na úroveň výrazne pod 15 minút, v závislosti od výkonu nabíjacej stanice a konkrétneho modelu auta.

Technológia, označovaná ako „flash charging“ alebo megawattové nabíjanie, sa opiera o používanie batériových systémov Super‑e‑Platform s 1 000 kW technológiou a nabíjacím prúdom 1 000 A. Týmto spôsobom sa nabíjací čas približuje k dobe tankovania tradičných spaľovacích vozidiel, čo má podľa BYD výrazne zmierniť obavy vodičov z dlhého čakania pri nabíjaní .
V Číne už BYD realizoval výstavbu rozsiahlej siete týchto staníc – do marca 2025 bolo pripojených približne 500 megawattových nabíjacích staníc v takmer 200 mestách, s celkovými plánmi na tisícky ďalších nabíjacích bodov. V Európe má firma v úmysle využívať kombináciu vlastných staníc pri svojich predajniach a partnerstiev s miestnymi sieťami, na základe skorých rokovaní s potenciálnymi operátormi.
Odborníci pri tomto zámere čínskej automobilky upozorňujú na riziká spojené s vysokými nárokmi ultrarýchlych nabíjačiek na energetickú infraštruktúru. Lokálne elektrické siete v niektorých oblastiach nemusia zvládnuť takéto nárazové zaťaženie, čo si vyžaduje buď ich stavebnú modernizáciu, alebo integrovanie podporných systémov, napríklad akumulačných modulov batérií, čo by však ich výstavbu výrazne predražilo.