
Malý elektrický Volkswagen s cenou od 25 000 eur je pre nemeckú značku kľúčový. Má totiž konečne poriadne rozprúdiť predaje jej elektromobilov v masovom meradle. Je najvyšší čas, pretože konkurenti už majú na trhu modely ako Renault 5 E-Tech, Fiat Grande Panda či Citroën ë-C3 v podobnej cenovej hladine. A chystá sa záplava ďalších cenovo dostupných súperov. Podobu novinky už Volkswagen naznačil konceptom ID.2 All v roku 2023 aj konceptom ID. GTI. Teraz sa však na očakávaný elektrický hit s dĺžkou asi štyri metre, môžeme pozrieť oveľa realistickejšie. Na svetlo sveta sa totiž dostali snímky testovacieho prototypu, ktorý svoj dizajn maskuje len veľmi skromnou kamuflážou. Je to naozaj nezvyklé, pretože premiéra je vzdialená najmenej rok.

Napriek polepom predných partií je zrejmé, že tvar svetiel bude o čosi konvenčnejší. Zaujímavé je, že zadné dvere majú klasické kľučky, hoci rám okna zadných dverí má stále priestor na skrytú kľučku. Zadné svetlá sa nápadne podobajú na tie, ktoré dnes používa Polo. Je možné, že toto auto využíva už existujúce komponenty a kombinuje ich s novou karosériu. Polo to byť nemôže, pretože chýbajú okienka v zadných stĺpikoch. Revolúciu však nečakajte, dizajnéri Volkswagenu sa vydali evolučnou cestou, ktorá sa značke doteraz vyplácala. Napokon, Volkswagen v budúcnosti nechce používať už ani označenie ID., čo znamená, že nechce zdôrazňovať elektrický pohon dizajnom ani názvom. Takže nie je vylúčené, že novinka dorazí ako Polo.

Základom bude výrazne modernizovaná platforma MEB s prívlastkom Entry. Má byť ale lacnejšia a uprednostní predný náhon. Vieme, že elektromotor by mal mať výkon až 223 koní, teda viac ako 160 kW, čo by malo zaručiť akceleráciu z 0 na 100 km/h za menej ako desať sekúnd. Na výber majú byť dve batérie – menšia s kapacitou 38 kWh a väčšia s kapacitou 56 kWh. S väčším akumulátorom odhaduje Volkswagen dojazd na 450 km. Nabíjanie výkonom 125 kW by malo trvať z 10 na 80 % len 20 minút. Vďaka kompaktnej elektrickej technológii ponúkne malý elektromobil relatívne veľký interiér a batožinový priestor s objemom až 440 litrov, čo je o 60 viac ako má ID.3 a 100 viac ako má Polo. Ďalší odkladací priestor s objemom 50 litrov sa má ukrývať pod zadnými sedadlami.
Kľúčový elektromobil vyvíjajú v rámci koncernu Volkswagen značky VW a Cupra. Výrobu zabezpečia španielske závody. Na tých istých linkách majú schádzať aj koncernový súrodenci, teda Škoda Epiq a Cupra Raval. Z nového Volkswagenu vznikne aj ostrá verzia GTI.