Šok: Volkswagen si nechal zadné vrátka. Platforma SSP môže mať aj ‘spaľovák‘

Viacero automobiliek prehodnocuje svoje elektrické stratégie. Zdá sa, že to platí aj o Volkswagene, ktorý chcel ešte nedávno položiť Teslu na lopatky. Teraz si ale necháva zadné vrátka pre prípad, že by sa elektromobily predsa len nestali v budúcnosti jedinou cestou.

16.06.2025 12:00
Porsche Taycan Turbo S - 2021 Foto:
Revolučná elektrická platforma SSP bola prezentovaná výhradne ako budúcnosť koncernových elektromobilov. Dnes vieme, že to bude trochu inak. (ilustračná snímka)
debata (6)

Volkswagen patril k najväčším zástancom elektromobility. Chcel byť doslova európskou Teslou. Ako ale vieme, elektromobily sa presadzujú pomalšie, než mnohí dúfali. Lepšie sa tak darí tým značkám, ktoré zvolili pragmatickejšiu stratégiu a elektromobily vyvíjali na multienergetických platformách. Spomeňme aspoň BMW. Takýto prístup umožňuje automobilkám byť flexibilnejšími a dať zákazníkom možnosť, aby si sami vybrali, čo potrebujú. Naopak, najväčšie problémy majú značky, ktoré vyvíjali elektromobily od podlahy len pre batériový pohon. Do tejto pasce sa dostali nielen mnohé elektrické startupy, ale aj Mercedes-Benz či spomínaný Volkswagen.

Zdá sa ale, že ktosi mal ešte v tomto obrom kolose zdravý rozum. Na svetlo sveta sa totiž dostala informácia, že nová kľúčová platforma SSP (Scalable Systems Platform), ktorú vyvíja Volkswagen pre celkom novú generáciu elektromobilov a ktorá nahradí súčasnú MEB aj jej všetky deriváty, bude schopná predsa len prijať spaľovací motor. Tvrdí to web Motor1. To je naozaj prekvapujúce zistenie, pretože doteraz nemecká značka komunikovala novú platformu výhradne ako elektrickú. Jej príchod oznámil Volkswagen už v roku 2021 a dnes mala byť realitou. Nakoniec sa ale jej príchod, ako aj modelov, ktoré na nej budú stáť, odkladá najskôr na rok 2028.

Porsche Audi - platforma PPE Čítajte viac VW oznámil príchod platformy SSP. Umožní nabitie za 12 minút

Oddialenie sa pripisovalo softvérovým problémom spoločnosti Cariad, no dnes je možné, že Volkswagen sa rozhodol dopriať si viac času práve preto, aby projekt prispôsobil možnosti zabudovať do nej ako alternatívu spaľovací motor. Ako tvrdí Motor1, pravdepodobne pôjde len o „spaľovák“ vo forme predlžovača dojazdu, teda o technológiu, ktorú doteraz Volkswagen úplne ignoroval. Ako ale vieme, v Číne nedávno predstavil koncept SUV ID.Era práve s predlžovačom dojazdu. Hoci ho vyvinul s čínskym partnerom SAIC, a teda nie na platforme SSP, naznačuje to otvorenosť nemeckej značky ísť touto pragmatickejšou cestou. Veď predlžovač má mať aj americký pikap a SUV Scout.

Takéto obraty sme videli v posledných rokoch už viackrát. Pamätáte si ešte na to, keď Fiat tvrdil, že päťstovka bude len elektrická, alebo na to, keď Mercedes-Benz predstavil novú triedu CLA len ako elektromobil? Dnes vieme, že obe autá počítajú so „spaľovákmi“. Pripomeňme, že platforma SSP bude používaná naprieč celým koncernom, môže mať 800 V batériu a bude prispôsobená vyšším úrovniam autonómneho riadenia. No a teraz vieme, že aj spaľovacím motorom. Mimochodom, šušká sa, že predlžovač dojazdu vyvíja pre potreby koncernu česká Škoda. Napokon, tá zodpovedá za všetky nové koncernové spaľováky s objemom do 1,5 litra.

© Autorské práva vyhradené

Facebook X.com 6 debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #Volkswagen #VW #platforma SSP
Články podľa značiek