Wankelov motor položil na lopatky automobilku NSU a mnohým ďalším narobil poriadne problémy. V podstate len počítali straty. Verná mu ostala iba Mazda, ktorá ho nedávno priviedla opäť na svet, ale len v podobe predlžovača dojazdu v elektrickej Mazde MX-30. Veľký úspech to však nie je. Tak či tak dokáže wankel stále pritiahnuť pozornosť. A to aj nezávislých konštruktérov. Patrí k nim aj Tyson Gravis, ktorý v roku 2015 skonštruoval 12-rotorový agregát pre pretekárske člny. Pre dvoma rokmi však tento projekt odkúpil Rob Dahm, ktorý je ďalším bláznom do rotačných motorov. Venuje sa ich stavbe a ladeniu.

Tentoraz sa Dahm rozhodol, že 12-rotorový wankel upraví pre použitie v aute. Gravisov motor, ktorého objem predstavuje ekvivalanet 15,7-litrového piestového motora, vybavil troma turbodúchadlami. Jednoducho, výkon 1 400 koní sa mu zdal nedostatočný. Sľuboval si, že z agregátu „vyžmýka“ aspoň 5 000. Overiť to mal test na motorovej brzde. Dopadlo to však zle, dalo by sa povedať, že doslova katastrofou. Nameraný výkon bol 1 536 koní, teda len o 136 viac, ako mala jeho atmosférická verzia. Krútiaci moment síce narástol z pôvodných 1 088 na 1 743, ale rozhodne to bolo menej než Dahm očakával.
A kam sa všetka tá energia zo spáleného benzínu stratila? Nuž, premenila sa na teplo, ktoré bolo motoru nakoniec osudné. Gigantická 12-rotorová jednotka roztavila nielen vonkajšie plastové komponenty, ale poškodila aj tesnenia vo valcoch, čím klesla kompresia motora. Napokon, to je jedna z typických slabín Wankelovho motora od šesťdesiatych rokov, keď bol uvedený na trh, a dodnes sa ju nepodarilo uspokojivo odstrániť. Ak bude chcieť Dahm motor opäť naštartovať, vyžiada si to kompletný „repas“. Takže zázračnej pohonnej jednotky sa asi tak skoro nedočkáme. Dahm sa však nevzdáva, motor chce opraviť a použiť chudobnejšiu zmes.