Tento rok sa na Slovensku podľa údajov Zväzu automobilového priemyslu (ZAP SR) za prvých päť mesiacov zaregistrovalo 36 350 nových osobných áut (kategória M1), z toho v máji 7 561. Ide o mierny medziročný pokles približne na úrovni necelých 7 percent, pretože v máji 2024 sa na Slovensku zaregistrovalo 8 123 nových áut.
Ak sa pozrieme na prvých päť mesiacov, tak za január až máj roku 2024 sa na Slovensku registrovalo spolu 38 396 nových áut, v rovnakom období tohto roku to bolo vyššie spomínaných 36 350 áut. To značí medziročný pokles na úrovni 5,6 percenta.
Aby sme však neboli príliš pesimistickí – predaj elektrických áut sa v tomto roku zvýšil a zatiaľ prekonáva očakávania. Môžeme byť konkrétni: k 31. máju 2025 bolo na Slovensku celkovo registrovaných až 1 527 elektromobilov (BEV). To predstavuje trhový podiel 4,2 %, čo je signifikantný nárast oproti 2,7-percetnému podielu v minulom roku, keď sa za prvých päť mesiacov predalo 1 017 elektromobilov. To značí, že za január až máj vzrástol predaj elektromobilov o vyše 50 percent a to aj napriek tomu, že celkový predaj áut medziročne klesol takmer o 6 percent. A to je už údaj, ktorý stojí za povšimnutie.
Lídrom dynamicky rastúceho elektro-segmentu je Škoda, ktorá si upevnila prvé miesto s počtom 448 registrovaných elektromobilov a trhovým podielom takmer 30 %. Oproti minuloročnému 15-percentnému podielu tak ide pre značku o výrazný skok vpred, čo ilustruje aj fakt, že mladoboleslavská automobilka do konca mája predala takmer toľko elektromobilov, ako za celý uplynulý rok.

K týmto číslam Škode pomohli Enyaq (celkovo 192 kusov za tento rok) a najmä úplná novinka Elroq (256 predaných kusov). Oba modely sa zároveň stali najpredávanejšími elektromobilmi na Slovensku za prvých päť mesiacov roka 2025.
Zaujímavé je, že rovnako výrazne ožil aj trh s plug-in hybridmi. Za prvých päť mesiacov tohto roku sa ich predalo 1 515, zatiaľ čo v uplynulom roku to bolo v rovnakom období 891 kusov. To značí medziročný nárast na úrovni 70 percent. Aj medzi nimi pomerne prekvapivo kraľuje Škoda, aj keď len s miernym náskokom pred Volkswagenom, BMW a Hyundaiom, ktoré sú v tomto segmente pomerne vyrovnané. Mladoboleslavskej automobilke evidentne pomohlo, že svoje dva plug-in hybridy (Superb a Kodiaq) vybavila rýchlym nabíjaním jednosmerným prúdom a stokilometrovým dojazdom.
To, čo neprekvapuje, je pretrvávajúca dominancia Škody Octavia, ktorá je už niekoľko rokov najpredávanejším autom na Slovensku bez ohľadu na druh pohonu. Aktuálne ju navyše môžete kúpiť v edícii Drive už za cenu pod hranicou 22-tisíc eur. Jednoznačne najväčším skokanom v rebríčku top 15 najpredávanejších áut je však v medziročnom porovnaní malý Citroën C3, ktorý sa z 27. priečky pred rokom prepracoval na aktuálnu 13. pozíciu. Vďačí za to aj príchodu novej generácie, ktorá si aj naďalej zachovala konkurencieschopnú cenu, začínajúcu na sume 14 490 eur.

V medziročnom porovnaní putoval pomerne výrazne rebríčkom nadol malý crossover Škoda Kamiq (klesol zo 5. na 10. miesto), no nahor sa pre zmenu posunuli Karoq (z 8. na 4. priečku) a Kodiaq (z 14. na 6. priečku).
S výnimkou Dacie Duster na 14. mieste a už spomínaného Citroënu C3 na 13. mieste, sú v rebríčku top 15 najpredávanejších bestsellerov zastúpené len škodovky (7 modelov) a ázijské autá (6 modelov). Oproti prvým piatom mesiacom minulého roka z rebríčku vypadli Suzuki SX4 S-Cross, Toyota RAV4 a Volkswagen Golf. Nahradili ich v ňom Škoda Superb, Hyundai i20 a už viackrát spomínaná C3-ka.
Viac ukazuje nasledujúca tabuľka 15 najpredávanejších áut na Slovensku za prvých päť mesiacov roku 2025 aj s medziročným porovnaním.