Francúzska automobilka Citroën, patriaca do skupiny Stellantis, vyzvala v polovici júna k obmedzeniu používania modelov Citroën C3 a DS3. Ide o vozidlá vyrobené v rokoch 2009 až 2019, ktoré boli vybavené airbagmi od výrobcu Takata. Dôvodom je smrteľná nehoda, ku ktorej došlo 11. júna pri francúzskom meste Reims, keď vodička zahynula po tom, ako jej airbag pri náraze explodoval a jeho kovové úlomky vystrelili do kabíny a zasiahli jej telo.
Problémové airbagy obsahujú chemickú zložku, ktorá sa časom vplyvom tepla a vlhkosti rozkladá. V dôsledku toho sa pri náraze môže inflátor roztrhnúť s takou silou, že vystrelené časti airbagu vážne ohrozia posádku. Tento typ poruchy sa stal predmetom jednej z najrozsiahlejších zvolávačiek v dejinách automobilového priemyslu, ktorá zasiahla už vyše 100 miliónov áut a celosvetovo už viedol k desiatkam úmrtí a stovkám zranení.

Stellantis pôvodne spustil výmenu rizikových airbagov už pred niekoľkými rokmi. Podľa najnovších údajov sa mu podarilo vymeniť približne 481-tisíc kusov zo 690-tisíc evidovaných v Európe. Na cestách však stále jazdí viac než 200-tisíc vozidiel, v ktorých nebola porucha odstránená. Po poslednej nehode preto koncern zaviedol tzv. „stop‑drive“ opatrenie pre všetky autá, ktorých sa problém týka. Rozhodnutie sa netýka len Francúzska – rozšírené bolo na celé územie Európy vrátane Slovenska, Českej republiky, Nemecka, Belgicka, Rakúska, Poľska, Talianska, Španielska a ďalších krajín.
Automobilka vyzýva majiteľov, aby svoje vozidlo ďalej nepoužívali, a to ani na krátke presuny, pokiaľ to nie je absolútne nevyhnutné. Zároveň majú čo najskôr kontaktovať autorizovaný servis a dohodnúť si výmenu airbagu. Tá je bezplatná. Overiť, či vozidlo patrí medzi rizikové, je možné prostredníctvom identifikačného čísla VIN, ktoré možno zadať do online formulára na stránke Citroënu. Stellantis tiež pripomína, že mnohí majitelia vozidiel môžu byť o hroziacom riziku neinformovaní, pretože nezaktualizovali svoje kontaktné údaje po predaji vozidla.