Podľa jeho slov má ísť o „ďalší krok“ vo vývoji štylistického jazyka Modern Solid, ktorý však zostane verný typickej škodováckej identite. Samotný koncept má podľa Zellmera „vyvolať veľa rozruchu a kontroverzných diskusií“. Elektrická Octavia má stáť na pripravovanej 800 V platforme SSP koncernu VW. Tá má nahradiť súčasnú architektúru MEB, ktorá je vhodná skôr pre SUV a crossovery. Naopak, SSP umožní navrhovať nižšie vozidlá typu sedan a kombi, čo je pre značku Škoda a samotnú Octaviu kľúčové.

Zellmer priznal, že nové kombi nebude na trhu skôr než ku koncu dekády. Veď aj nový elektrický Golf na tejto platforme, sa ukáže najskôr v roku 2028. I tak nechce Škoda riskovať, veď Octavia je od uvedenia v roku 1997 jej absolútnym bestsellerom. Preto Zellmer nevylúčil možnosť, že sa elektrická verzia bude predávať súbežne s modernizovanou spaľovacou Octaviou, najmä s ohľadom na flotilových zákazníkov. „Na trhu je stále dostatok dopytu na to, aby sme mali dve autá paralelne,“ povedal pre Autocar.
Okrem toho Škoda plánuje znovuuvedenie plug-in hybridnej Octavie. Tá vypadla z ponuky po vlaňajšej modernizácii. Novinka bude mať batériu s takmer dvojnásobnou kapacitou, takže zvládne na jedno nabitie viac ako 100 km. Okrem toho Zellmer potvrdil , že modernizované modely Fabia, Scala a Kamiq ostanú v ponuke minimálne do roku 2030. Ide o radikálnu zmenu pôvodného plánu, podľa ktorého ich mal nahradiť lacný elektromobil Škoda Epiq. Ten síce príde, ale opäť len ako alternatíva k spaľovacím Škodám.

Odklon od pôvodných čisto elektrických plánov naznačil Zellmer aj vskutku prekvapivou informáciou, že Škoda nevylučuje export indických modelov ako Škoda Kushaq a Kylaq do Európy. Tak by sa k nám mohli dosť cenovo veľmi lákavé autá so spaľovacími motormi. Vyvinula ich priamo v Indii presne s cieľom dostať náklady na minimum. Naopak, na škodu viacerých fanúšikov, Zellmer poprel návrat Škody Yeti, hoci tento model označil za auto, ktoré má skvelý charakter, dobré meno a lojálnych zákazníkov. Dokonca by si ho sám prial.