VW priznal chybu. Ohlásil veľký návrat hardvéru

Samozrejme, fyzických ovládačov nebude už nikdy toľko, ako ich mal VW Golf VII, ale rozhodne viac, ako ich má súčasný VW ID.3. Automobilka z Wolfsburgu nepopiera, že to s integráciou funkcií do dotykových obrazoviek prehnala.

01.07.2025 16:00
debata (8)
Prvé tri modely s aktualizovaným interiérom by... Foto: Volkswagen
VW ID.GTI Concept - 2023 Prvé tri modely s aktualizovaným interiérom by mali prísť na trh v roku 2026. Pôjde o nové ID.2 a faceliftované verzie ID.3 a ID.4.

Porovnajte si palubnú dosku VW Golf siedmej generácie a jeho palubnú dosku v súčasnosti. Je to obrovský rozdiel. Zmizla totiž väčšina hardvérových ovládačov. Za tento prístup sa už dávnejšie vzniesla na Volkswagen kritika zo strany zákazníkov. A tak v prvej vlne automobilka v rámci faceliftu svojich modelov aspoň rozsvietila dotykovú lištu na ovládanie hlasitosti, ktorá nahradila otočný ovládač. Tento trend má ale pokračovať. Volkswagen sa dušuje, že rovnakú chybu, ktorá výrazne zhoršila intuitívnosť ovládania funkcií a ktorá odpútava pozornosť od riadenia, už nikdy neurobí.

Toľkoto hardvéru mal VW Golf v roku 2017 Foto: Tomáš Andrejčák, Volkswagen
VW Golf 2017 Toľkoto hardvéru mal VW Golf v roku 2017

Riaditeľ technického vývoja Kai Grünitz pre britský Autocar uviedol, že firma pracuje na novom dizajne palubnej dosky, ktorý má napraviť minulé chyby. Prvé výsledky by sme mali vidieť už v modernizovaných elektromobiloch ID.3 a ID.4, ktoré sa zamerajú na návrat fyzických ovládačov. „Počnúc modelom ID.2all bude mať každý model fyzické tlačidlá pre päť najdôležitejších funkcií – pre hlasitosť, teplotu, ovládanie ventilátora a výstražných svetiel,“ vysvetlil nedávno aj šéfdizajnér Andreas Mindt. Umiestnené budú pod dotykovou obrazovkou a stanú sa štandardom vo všetkých budúcich vozidlách Volkswagenu.“

A toto je realita dneška.... Foto: Tomáš Andrejčák, Volkswagen
VW Golf 2020 A toto je realita dneška....

Fyzické tlačidlá sa majú vrátiť aj na volant. „Už nikdy, ale nikdy neurobíme túto chybu. Na volante budeme mať klasické ovládače. Už žiadne hádanie. Bude tu jednoznačná spätná väzba, ktorú ľudia milujú. Úprimne, auto nie je smartfón,“ vysvetlil Mindt. „Ak vyviniete niečo, čo funguje, a funguje to roky, nie je dôvod to vymieňať,“ dopĺňa Mindta ďalší zdroj zvnútra automobilky. Náprava sa síce začne v elektromobiloch nemeckej značky, ale postupne sa má rozšíriť aj do jej spaľovacích áut, ktoré ostanú vo výrobe dlhšie, ako sa pôvodne predpokladalo. Prvou lastovičkou je modernizovaný Golf VIII, ktorý má na volante skutočné ovládače aspoň vo verziách GTI a R.

© Autorské práva vyhradené

Facebook X.com 8 debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #Volkswagen #VW #hardvér #fyzické ovládače
Články podľa značiek