
Porovnajte si palubnú dosku VW Golf siedmej generácie a jeho palubnú dosku v súčasnosti. Je to obrovský rozdiel. Zmizla totiž väčšina hardvérových ovládačov. Za tento prístup sa už dávnejšie vzniesla na Volkswagen kritika zo strany zákazníkov. A tak v prvej vlne automobilka v rámci faceliftu svojich modelov aspoň rozsvietila dotykovú lištu na ovládanie hlasitosti, ktorá nahradila otočný ovládač. Tento trend má ale pokračovať. Volkswagen sa dušuje, že rovnakú chybu, ktorá výrazne zhoršila intuitívnosť ovládania funkcií a ktorá odpútava pozornosť od riadenia, už nikdy neurobí.

Riaditeľ technického vývoja Kai Grünitz pre britský Autocar uviedol, že firma pracuje na novom dizajne palubnej dosky, ktorý má napraviť minulé chyby. Prvé výsledky by sme mali vidieť už v modernizovaných elektromobiloch ID.3 a ID.4, ktoré sa zamerajú na návrat fyzických ovládačov. „Počnúc modelom ID.2all bude mať každý model fyzické tlačidlá pre päť najdôležitejších funkcií – pre hlasitosť, teplotu, ovládanie ventilátora a výstražných svetiel,“ vysvetlil nedávno aj šéfdizajnér Andreas Mindt. Umiestnené budú pod dotykovou obrazovkou a stanú sa štandardom vo všetkých budúcich vozidlách Volkswagenu.“

Fyzické tlačidlá sa majú vrátiť aj na volant. „Už nikdy, ale nikdy neurobíme túto chybu. Na volante budeme mať klasické ovládače. Už žiadne hádanie. Bude tu jednoznačná spätná väzba, ktorú ľudia milujú. Úprimne, auto nie je smartfón,“ vysvetlil Mindt. „Ak vyviniete niečo, čo funguje, a funguje to roky, nie je dôvod to vymieňať,“ dopĺňa Mindta ďalší zdroj zvnútra automobilky. Náprava sa síce začne v elektromobiloch nemeckej značky, ale postupne sa má rozšíriť aj do jej spaľovacích áut, ktoré ostanú vo výrobe dlhšie, ako sa pôvodne predpokladalo. Prvou lastovičkou je modernizovaný Golf VIII, ktorý má na volante skutočné ovládače aspoň vo verziách GTI a R.