Nissan prináša do Európy najnovšiu generáciu svojho inovatívneho pohonu e-Power, ktorý bude od septembra 2025 debutovať v obľúbenom modeli Qashqai. Nový systém sa snaží spojiť výhody elektrického pohonu s komfortom klasického spaľovacieho motora, ktorý však nepoháňa auto, ale vyrába energiu pre elektromotor, ktorý poháňa auto.
Tento koncept poskytuje plynulý, okamžitý záber podobný elektromobilom, avšak bez potreby nabíjania z externej siete. Súčasne sa využíva rekuperačný brzdný systém, ktorý premieňa kinetickú energiu späť na elektrickú a ukladá ju do batérie.
Nová generácia pohonu e-Power prináša viacero technických vylepšení. Spotreba paliva sa znížila na 4,5 litra na 100 kilometrov, čo podľa metodiky WLTP znamená reálny dojazd až do 1200 kilometrov. Emisie CO₂ sa podarilo znížiť na 102 gramov na kilometer, čo je o 12 percent menej v porovnaní s predchádzajúcou verziou. V interiéri vodiči ocenia výrazne zníženú hlučnosť kabíny, ktorá klesla až o 5,6 decibelu. Nechýba ani režim Sport, v ktorom výkon vzrástol o 10 kilowattov.

Ústredným prvkom nového pohonu e-Power je novo vyvinutá modulárna pohonná jednotka 5 v 1, ktorá integruje motor, generátor, menič, reduktor a prevodový mechanizmus do kompaktného a ľahšieho celku. V kombinácii s vylepšenou kalibráciou motora a zvukovou izoláciou systém znižuje hluk aj vibrácie pri zaťažení. Hoci boli komponenty dôkladne prepracované, výkon motora zostáva 140 kW a batéria sa nezmenila (2,1 kWh).
Napriek tomu, že ide o rovnakú konfiguráciu trojvalcového 1,5-litrového turbomotora ako v predchádzajúcej verzii, motor je úplne nový a je teraz určený výhradne pre systém e-POWER. Využívajú sa v ňom patentovaná koncepcia spaľovania STARC od spoločnosti Nissan, ktorá zlepšuje tepelnú účinnosť stabilizáciou spaľovania vo valcoch, čím umožňuje motoru pracovať tichšie a efektívnejšie pri nižších otáčkach. Bolo použité nové, väčšie turbodúchadlo, zatiaľ čo nový prevodový pomer umožňuje zníženie otáčok motora o 200 ot/min pri jazde po diaľnici, čo prispieva k nižšej celkovej hladine hluku. Technológia variabilného kompresného pomeru, ktorou bola vybavená predchádzajúca verzia a ktorá robila tento agregát výnimočným, sa vďaka ďalším zmenám motora stala nadbytočnou.

Reálne výsledky testov, ktoré boli vykonané podľa metodiky nemeckého automobilového združenia ADAC, potvrdzujú, že nová generácia e-POWER má v bežnej premávke o 16 percent nižšiu spotrebu a o 14 percent nižšiu spotrebu na diaľnici oproti aktuálnej verzii. Tieto výsledky potvrdzujú, že Nissan sa snaží o čo najplynulejší prechod k elektromobilite bez kompromisov v oblasti dojazdu a praktického používania.
Okrem samotného pohonu prináša Qashqai s novým e-POWER aj výrazné technologické inovácie. Vozidlo bude vybavené najnovšou verziou infotainmentu s integrovaným Google systémom, ktorý poskytuje prístup k navigácii Google Maps, hlasovému asistentu a obchodu Play Store. Vodiči budú môcť využívať hlasové príkazy, zobrazovať predpovede počasia v plánovaných destináciách či zdieľať svoje cesty prostredníctvom funkcie Nissan Trip Stories.
Nissan Qashqai s novým pohonom e-POWER bude vyrábaný v britskom závode v Sunderlande, pričom na európske trhy sa dostane už od septembra 2025. Postupne bude uvedený aj v Afrike a Oceánii.