Zvíťazil zdravý rozum: Mercedes-AMG končí so 4-valcom. Opäť prídu 6- a 8-valce

V divízii Mercedes-AMG veľmi rýchlo pochopili, že ich klienti nežiadajú len výnimočný vzhľad a výkon, ale chcú agregáty s veľkým objemom a s ním spojeným zvukom a špecifickým jazdným prejavom.

07.07.2025 16:00
Mercedes-Benz Pure Speed AMG - 2025 Foto:
V Mercedese rýchlo pochopili, že klienti divízie AMG chcú silné motory s veľkým objemom a nie elektricky dopované 4-valce.
debata

Nemecká automobilka Mercedes-AMG končí so 4-valcovými motormi, využívanými v modeloch C 63 a GLC 63. Podľa oficiálnych vyjadrení spoločnosti a informácií z dôveryhodných automobilových zdrojov sa AMG pripravuje ukončiť výrobu plug-in hybridného 4-valca pre nezáujem. Namiesto neho značka hodlá opäť nasadiť radové šesťvalce a ikonické osemvalce, ktoré sú pre divíziu AMG charakteristické.

Zatiaľ čo štvorvalcový hybrid síce mal veľmi slušný kombinovaný výkon na úrovni 500 kW, kritici mu vyčítali absenciu autentického zvukového prejavu a charakteru, aký mu prepožičiavali vysokovýkonné motory s vyšším objemom.

Mercedes-AMG GT 63 PRO 4MATIC+ Čítajte viac V Poľsku sme si užili ikony AMG - GT 63 Pro a PureSpeed

Predstavitelia AMG sa vyjadrili, že cieľom je vrátiť športovým modelom emocionálny zážitok z jazdy, ktorý zákazníci od nich očakávajú, a ktorý im štvorvalce, dopované elektromotormi nedokázali poskytnúť. Takže naprieč svojim portfóliom bude divízia Mercedes-AMG v budúcnosti ponúkať radové šesťvalce, známe svojou vyváženosťou a hladkým chodom a do najvýkonnejších verzií vráti ikonické osemvalce.

Táto stratégia vychádza aj z predajnej reality. Podľa štatistík zostáva záujem o vozidlá s väčšími a silnejšími motormi v segmente športových a luxusných automobilov stabilný, pričom zákazníci sú bez problému ochotní akceptovať ich vyššiu cenu. Automobilka zároveň naznačila, že bude pokračovať vo vývoji elektrifikovaných riešení pre divíziu AMG, no už sa nevráti k „malým“ spaľovacím motorom ale sa pokúsi vylepšiť silné spaľovacie modely elektrickou výpomocou vo forme mild- alebo full-hybridnej architektúry, čo určite dáva zmysel a zákazníci s najväčšou pravdepodobnosťou takéto motory nebudú mať problém akceptovať, pretože v nich nebude elektrifikácia smerovať k úspore paliva, ale predovšetkým k podpore maximálneho výkonu a zrýchlenia bezprostredne po štarte.

Mercedes-AMG GLC 63 S E Performance (2024) Čítajte viac Test: Mercedes-AMG GLC 63S E Performance. Má najvýkonnejší 4-valec na svete

Prechod späť k väčším motorom je odvážnym rozhodnutím v čase, keď viacerí výrobcovia smerujú k menším a elektrickým agregátom v snahe znižovať emisie a dodržiavať stále prísnejšie európske predpisy. AMG však podľa nás ani nemá inú možnosť, pretože jej cieľová skupina je veľmi špecifická, čo dokázalo aj jednoznačné odmietnutie plug-in hybridu aj napriek tomu, že výkonovo bol naozaj impozantný.

Ak chce byť Mercedes-AMG aj naďalej úspešný, musí zostať verný svojim koreňom a naďalej ponúkať stroje, ktoré vzbudzujú rešpekt nielen svojim vzhľadom a výkonom, ale aj objemom agregátu, zvukom a špecifickým prejavom, ktorý sa sa s vysokovýkonnými motormi spája a ktorý elektrina jednoducho nedokáže nahradiť.

Facebook X.com debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #Mercedes-AMG #motor V8 #motor R6
Sledujte Pravdu na Google news po kliknutí zvoľte "Sledovať"
Články podľa značiek