V súčasnosti majú najvýkonnejšie nabíjacie stanice pre elektromobily v Európe od 350 do 500 kW. V Číne sú však realitou superchargery s výkonom 1 MW! Lídrom je čínska automobilka BYD, ktorá už takúto sieť buduje. Do marca tohto roku mala v prevádzke 500 takýchto staníc. Tie umožňujú nabíjať rýchlosťou dva kilometre za sekundu alebo, ak chcete, za päť minút predĺžia dojazd o 400 km. To sa už veru veľmi nelíši od času klasického tankovania. Samozrejme, takéto brutálne „tempo“ zvládnu len elektromobily, ktoré podporujú extrémne vysoký nabíjací výkon. A BYD ich má vďaka novej elektrickej platforme Super-e-Platform s 1000 V architektúrou.
Teraz bude technológiu megawattového nabíjania presadzovať v Európe. Začne vo veľkej Británii. BYD dodá nabíjacie stanice svojim partnerom. Aby však boli tieto zariadenia schopné ponúknuť taký extrémny výkon, budú spojené s batériovými úložiskami a solárnymi panelmi. Tie vyrovnajú nabíjací výkon v čase, keď ho nebude vedieť ponúknuť samotná sieť. Prvými modelmi, ktoré podporia „bleskové“ nabíjanie, budú elektromobily prémiovej značky Denza. Nabíjanie však bude prebiehať inak ako v Číne. Vozidlá budú totiž vybavené dvoma konektormi, čo znamená, že sa pripoja k stojanu hneď dvoma káblami. Každý sa postará o 500 kW.
Dobrou správou je, že megawattové stojany, ktoré začne BYD inštalovať už tento rok, nebudú určené exkluzívne pre BYD, ale využívať ich budú môcť aj iné elektromobily. Predseda predstavenstva BYD-u Wang Chuanfu povedal, že nová technológia pomôže odstrániť najväčší „neuralgický bod“ pre používateľov elektromobilov s cieľom dosiahnuť, aby nabíjanie elektromobilov bolo rovnako rýchle ako tankovanie benzínového auta. V Číne podporujú nabíjanie výkonom 1 MW modely Han L a Tnag L. V Európe pôjde pravdepodobne o Denzu Z9 GT.