Volkswagen naďalej tvrdohlavo odhaľuje druhú generáciu T-Rocu, akoby sa snažil vytesniť, že jeho dizajn unikol na internet už pred pár týždňami. Ale to nič. Na rozdiel od amatérskych snímok z internej prezentácie pôsobia oficiálne skice predsa len efektnejšie. Je zrejmé, že Tiguan sa tvarom spojených denných svetiel a osvetlením loga snaží priblížiť novším modelom značky, ako Tayronu, Golfu či Passatu. Jeho predná maska však pôsobí prekvapivo agresívne. Na druhej strane si zachová typické odlišnosti, napríklad „plávajúcu“ strechu a zadný stĺpik v tvare plutvy. Spojené diódovou lištou budú aj zadné svetlá.
Veľkú zmenu proporcií neočakávame, pretože základom T-Rocu bude naďalej platforme MQB. I keď v modernizovanej podobe s prívlastkom evo. Pôvodný zostane pravdepodobne aj rázvor náprav. V kabíne sa nepochybne objaví väčší infotainment. Uvidíme, či T-Roc potvrdí sľuby Volkswagenu o návrate hardvérových ovládačov. O technike nič bližšie nevieme, no nebude ďaleko od Golfu či Octavie. V ponuke by mal zostať 4-valec 1,5 TSI aj naftový motor 2,0 TDI. Volkswagen vraj počíta aj s ostrou verziou R a s pohonom oboch náprav 4Motion. Najväčšou novinkou však bude full-hybrid – vôbec prvý v koncerne Volkswagen.
Pri znižovaní emisií sa totiž Volkswagen doteraz zameral na mild-hybridy, plug-in hybridy a čisté elektromobily. Šéf značky Thomas Schafer už pred časom vysvetlil dôvody tohto kroku. Podľa neho dopyt po full-hybridoch v poslednom čase rastie. Napríklad aj v Južnej Amerike a Číne, kde sa T-Roc vyrába. Podobne je to v USA, kde nemecká automobilka roky túži po silnejšom postavení. Predpokladáme, že nový full-hybrid použije 4-valec 1,5 TSI s menšou batériou a so slabším elektromotorom v 6-stupňovej prevodovke DSG, teda menej elektrifikovanú verziu svojho súčasného plug-hybridu 1,5 TSI PHEV. Bolo by to logické riešenie z hľadiska nákladov. Najmä ak má ísť o posledný nový model značky so spaľovacím motorom.