VW ID.Cross: SUV s cenou do 30 000 eur zvládne 420 km. Zatiaľ ako koncept

Premiéra konceptu ID.Cross je pre Volkswagen dôležitým okamihom. Naznačuje totiž podobu ďalšieho cenovo dostupného elektromobilu. Práve tu nemecký koncern v porovnaní s konkurenciou poriadne zaspal. Zdá sa však, že dielo sa vydarilo. Chvíľu si naň ale ešte počkáme.

09.09.2025 18:00
debata (2)
Koncept ID.Cross ukazuje podobu kompaktného... Foto: Volkswagen
VW ID.Crozz Concept - 2025 Koncept ID.Cross ukazuje podobu kompaktného elektrického SUV s dĺžkou 4,1 metra. Zakladá si na nekonfliktnom dizajne a „usmievavom“ vzhľade prednej časti.

Kým konkurencia si už veselo predáva cenovo relatívne dostupné elektromobily ako Hyundai Inster, Citroën ë-C3, ë-C3 Aircross, Fiat Grande Panda či Opel Frontera, koncern Volkswagen nemá čo zákazníkom v cene do 30 000 eur ponúknuť. A to je obrovská chyba. Automobilka preto horúčkovito pracuje na novej generácii lacnejších elektromobilov. Naznačila to už dávnejšie konceptmi ID.Life, ID. 2all či ID.GTI. No a teraz pridáva ďalší, ktorý by nemusel byť veľmi vzdialený od reality. Štúdia ID.Cross totiž naznačuje po prvýkrát podobu kompaktného elektrického SUV, ktoré bude bratom Škody Epiq.

Tri pásiky na zadných stĺpikoch a rovné bočné... Foto: Volkswagen
VW ID.Crozz Concept - 2025 Tri pásiky na zadných stĺpikoch a rovné bočné okná sú inšpirované modelom VW Buss.
Škoda Fabia - 2021 Čítajte viac Škoda Fabia Hybrid? Dvere má otvorené. Potvrdil to sám šéf VW

Základom je opäť platforma MEB+, teda jednoduchšia verzia MEB s prioritným predným náhonom. Koncept má na dĺžku 4 161, na šírku 1 839 a na výšku 1 588. To nie je ďaleko od súčasného VW T-Cross. Neplatí to však o rázvore, ktorý je až 2 601 mm a kolesách Balboa, s priemerom „rozšafných“ 21 palcov. Obuté sú špeciálne navrhnutými pneumatikami s profilom 235/40, ktorých vzor na bočnici nadväzuje na dizajn diskov. Dizajnéri sa snažili navrhnúť sympatické auto s „usmievavou“ prednou časťou. Podľa šéfdizajnéra Andreasa Mindta využili aj prvky evokujúce Golf a VW Buss. Vidieť to napríklad na zadných stĺpikoch s troma elipsami či na rovných bočných oknách.

Masívny vzhľad je aj výsledkom šírky 1 839 mm a... Foto: Volkswagen
VW ID.Crozz Concept - 2025 Masívny vzhľad je aj výsledkom šírky 1 839 mm a relatívne širokých pneumatík s profilom 235/40 R21.
VW ID.2 X Concept - skice 2025 Čítajte viac VW ID.2 X: Elektrický ‘T-Cross‘ sa predvádza na skiciach. Zatiaľ ako koncept

Celkovo pôsobí ID.Cross mimoriadne robustne, ale Volkswagen sľubuje, že bude obratný a ako stvorený do mestskej džungle. Platí to aj o praktickom a priestrannom interiéri či kufri s objemom až 450 litrov. K tomu ponúka ID.Cross ďalších 25 litrov pod prednou kapotou. Sklopením operadiel predných sedadiel vznikne lôžková úprava. Pocit vzdušnosti podporujú svetlé odtiene textilného čalúnenia nielen na sedadlách ale aj na palubnej doske. Atmosféru je možné meniť predkonfigurovanými módmi svetla, zvuku a klimatizácie. Rastlinné motívy na obrazovkách a skutočné rastliny v „skleníku“ pod stredovou konzolou dotvárajú priateľskú atmosféru.

Interiér stavil na svetlé farby a... Foto: Volkswagen
VW ID.Crozz Concept - 2025 Interiér stavil na svetlé farby a minimalistické línie. Textílie sú inšpirované bytovým dizajnom. Grafika displejov prináša prírodné motívy.
Volkswagen T-Roc 2026 Čítajte viac VW T-Roc: Druhá generácia je elegantnejšia a prichádza s prvým hybridom

Koncept poháňa elektromotor s výkonom 155 kW, ktorý čerpá energiu podlahovej li-ion batérie. Automobilka však neprezradila jej kapacitu. Predpokladá však dojazd 420 km. Očakávame, že batéria bude mať okolo 50 kWh, inak by Volkswagen nedokázal udržať štartovaciu cenu pod 30 000 eur. Športovcov poteší ťažné zariadenie pripravené na zaťaženie 75 kg, napríklad na dva elektrobicykle. Ak to nestačí, ID.Cross si poradí s brzdeným prívesom s hmotnosťou do 1 200 kg. Spolu s novou platformou príde aj nová generácia softvéru, ktorá zlepší mnohé funkcie a asistenčné systémy balíka Travel Assist.

VW ID.Crozz Concept - 2025
VW ID.Crozz Concept - 2025
+27VW ID.Crozz Concept - 2025

A kedy uvidíme sériový model na trhu? Premiéra prebehne v lete 2026. Takže prvé kusy by sa mohli dostať k zákazníkom na jeseň budúci rok. Očakáva sa, že cena bude štartovať na úrovni 28 000 eur, čo je o 3 000 eur viac v porovnaní s pripravovaným elektrickým hatchbackom ID.2, či skôr ID.Polo. Volkswagen totiž potvrdil, že svojím elektrickým modelom vráti tradičné mená – ako Golf, Polo či Passat.

© Autorské práva vyhradené

Facebook X.com 2 debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #Concept #koncept #VW #autosalón Mníchov #VW ID.Cros
Sledujte Pravdu na Google news po kliknutí zvoľte "Sledovať"
Články podľa značiek