Porsche pripravuje premiéru novej elektrickej vlajkovej lode – modelu Cayenne EV. Okrem vysokého výkonu a luxusného spracovania prinesie aj technológiu, ktorá by mohla zjednodušiť život majiteľov elektromobilov. Hovoríme o indukčnom nabíjaní. Podstata systému je jednoduchá. Na súkromné parkovacie miesto sa umiestni podlahová nabíjacia doska s rozmermi 117 × 78 × 6 cm a s hmotnosťou 50 kg. Po pripojení k elektrickej sieti stačí nad ňou zaparkovať tak, aby sa nachádzala medzi kolesami. Tomu pomôže systém zobrazenia okolia aj pneumatické odpruženie, ktoré zníži svetlú výšku tak, aby sa dosiahla optimálna vzdialenosť medzi podložkou a batériou. Aj preto má byť účinnosť systému až 90 percent.
Aby systém fungoval, vozidlo musí byť vybavené špeciálnym hardvérom, ktorý sa však dá doinštalovať aj dodatočne v servisoch Porsche. Bezpečnosť zaisťuje detektor pohybu a cudzích predmetov. Ak by sa na dosku dostal kovový predmet či nebodaj domáci miláčik, nabíjanie sa okamžite deaktivuje. Indukčné nabíjanie ponúkne výkon 11 kW, čo síce nestačí na rýchle doplnenie masívnej 112 kWh batérie, ale pre domáce využitie ide o komfortné riešenie. Porsche očakáva, že väčšina zákazníkov bude Cayenne EV nabíjať práve doma. Veď podľa aktuálnych štatistík dnes dobíjajú približne tri štvrtiny zákazníkov Porsche svoje elektromobily v súkromných garážach.
Pri cestovaní na dlhšie trasy budú môcť majitelia využiť ultrarýchle nabíjanie s výkonom až 400 kW, ktoré doplní batériu z 10 na 80 percent len za 15 minút. Nový Cayenne EV by sa mal na trhu objaviť už čoskoro, a to vo dvoch karosárskych verziách, ako SUV a kupé. Našťastie nebude náhradou súčasného modelu so spaľovacím motorom, ale rozšíri ponuku Porsche. Hoci Cayenne EV bude prvým sériovým automobilom s indukčným nabíjaním, nejde o úplne nový koncept. Na rovnakej technológii v minulosti pracovali aj Tesla či Volvo a viacero ďalších značiek ju testovalo. Porsche sa však zdá byť tým, kto ju konečne privedie do showroomov.