Bentley potvrdilo, že sa vydá v stopách Porsche a predĺži život spaľovacích motorov. Generálny riaditeľ Frank-Steffen Walliser v rozhovore pre britský Autocar vysvetlil, že pôvodný plán úplnej elektrifikácie do roku 2030, neskôr posunutý na rok 2035, už nezodpovedá reálnemu dopytu v segmente ultra luxusných áut. Namiesto výlučne elektrických či plug-in hybridných verzií tak dostanú nové generácie modelov Bentayga, Continental GT a Flying Spur aj čisto benzínové pohony.
Úprava stratégie prichádza krátko po tom, čo sesterské Porsche zásadne prehodnotilo vlastné elektrifikačné plány. Športová značka si ponecháva širší priestor pre modely so spaľovacími motormi a preusporiadala investície tak, aby reagovala na kolísavý dopyt po luxusných elektromobiloch a oneskorenia v softvérových a platformových projektoch. Zmeny v rámci skupiny Volkswagen tak vytvárajú aj pre Bentley manévrovací priestor – vďaka zdieľaným platformám a komponentom môže dlhšie stavať na modernizovaných benzínových agregátoch, pričom bude postupne zvyšovať podiel hybridných a elektrických verzií.
Walliser zdôrazňuje, že cieľ elektrifikácie zostáva v platnosti, no už nepôjde o úplnú elektrifikáciu portfólia, pretože treba rešpektovať realitu trhu. V praxi to znamená, že stratégia Beyond100, ktorá od roku 2020 rátala s čisto batériovým portfóliom do konca dekády končí a automobilka sa zameria na vyváženú ponuku pohonov podľa vývoja zákazníckych preferencií a pri kľúčových modeloch priestor dostanú aj čisto benzínové verzie.
Investície do elektrickej budúcnosti v Crewe pritom pokračujú. Budujú sa nové výrobné kapacity pre elektromobily, modernizuje sa lakovňa a dizajnové zázemie a značka plánuje od roku 2026 uvádzať v pravidelných intervaloch nové plug-in hybridné alebo čisto elektrické modely. Prvým sériovým batériovým automobilom má byť kompaktnejšie mestské SUV, ktoré sa už testuje v premávke a na trh by sa mohlo dostať niekedy v polovici budúceho roka.