V roku 1974 došlo po zásahu tureckej armády na Cypre k rozdeleniu ostrova na grécku a tureckú časť. Vytvorenie demilitarizovaného pásma, ktoré prechádza celou krajinou v dĺžke približne 180 km, vrátane hlavného mesta Nikózia, donútilo mnohých obyvateľ opustiť svoje domovy, a to prakticky okamžite. Podobne ako v Černobile. V tejto úzkej línii sa doslova zastavil čas. Ostalo v nej všetko, čo si ľudia nedokázali odniesť – zariadené domy, školy či obchody. A aj jedna predajňa Toyoty, spoločnosti Dickran Ouzounian & Co. Ltd., ktorá bola oficiálnym importérom japonskej značky na Cypre od polovice 60. rokov. Sídlila priamo v Nikózii.
Predajňu však stihol počas vojnového konfliktu rovnaký osud ako všetkých obyvateľov „zelenej zóny“. Nepriedušne uzavreté pásmo zakonzervovalo úplne nové autá pripravené na predaj. K tomu už ale nikdy nedošlo. K autám, vystaveným v predajni či uloženým v sklade, sa nedostal ani samotný majiteľ. Pokúšal sa o to viackrát, no kvôli bezpečnostným obmedzeniam mu to nebolo umožnené. Na tachometroch majú tieto zabudnuté Toyoty maximálne pár desiatok kilometrov. A tak je to už celých 51 rokov. Svedectvo o tomto unikáte priniesol holandský fotograf Bo de Visser, ktorému sa podarilo preniknúť do zakázanej zóny.
Nádherné fotografie zachytávajú modely Corolla, Carina či Celica, tak ako boli v ponuke automobilky v roku 1974. Pochopiteľne, zub času sa podpísal na pneumatikách či zdevastovanom laku vystavenom korózii. Strecha budovy sa totiž v niektorých miestach prepadla a minulosťou sú aj sklenené výklady. Jednoducho, do stavby prenikla príroda. A okrem toho urobili na diele skazy aj zlodeji, ktorí z áut demontovali niektoré komponenty alebo ich poškodili. Na snímkach vidieť, že autá majú otvorené dvere, kapoty či rozbité okná. No i tak by mohli zaujať milovníkov veteránov, ktorí by im vedeli vrátiť život. To sa však s najväčšou pravdepodobnosťou nestane. Ostrov je stále rozdelený a medzi severnou a južnou časťou panujú naďalej napäté vzťahy.