Len nedávno Mercedes-Benz rozhodol, že predčasne ukončí výrobu elektrických modelov EQE a EQE SUV. A to bez priamych nástupcov. Dôvod nie je tajomstvom. Za zmenou stratégie stoja slabé predajné výsledky. V Stuttgarte sa totiž popálili na dizajne. Oba modely boli vďaka špičkovej aerodynamike mimoriadne efektívne, ale u zákazníkov sa tento štýl nestretol s pozitívnou reakciou. To ale neznamená, že Mercedes-Benz to s elektrifikáciou vo vyššej strednej triede vzdáva. To rozhodne nie, len spomalí tempo a správať sa bude pragmatickejšie. Asi ako v BMW, kde stavili takmer pri každom modeli na možnosť výberu spaľovacej alebo elektrickej verzie.
Trieda E sa teda dočká elektrifikácie, hoci nedostane názov EQE. Zmení sa na Mercedes-Benz E with EQ Technology. No a aby zákazníci nestratili možnosť voľby verzie so spaľovacím motorom, súčasná trieda E prejde veľkou modernizáciou. Navonok by ale mali byť obe verzie takmer na nerozoznanie, hoci jedna bude stáť na staršej spaľovacej platforme a tá elektrická na architektúre MB.EA, ktorú už poznáme z nového elektrického SUV GLC EQ. Tá je dostatočne modulárna, aby mohla poslúžiť aj veľkému manažérskemu sedanu triedy. Testy elektrickej novinky sú už v plnom prúde, ako ukazujú špionážne snímky predprodukčných prototypov.
Ani masívna kamufláž nedokáže skryť fakt, že elektrické éčko bude mať oveľa klasickejší dizajn ako neúspešné EQE. Jednoducho, proporcie budú lepšie ladiť s charakterom prestížnej limuzíny. Aby však nebolo pochýb, že ide o generačne nové auto, aj trieda E, vrátane tej so spaľovacími motormi, dostane gigantickú pixelovú masku so stovkami diód, ktorú sme už videli na GLC EQ a ktorá sa tvarom a štruktúrou odvoláva na staršie modely značky ešte z päťdesiatych či šesťdesiatych rokov. Snáď im bude svedčať. Na novom GLC EQ pôsobí totiž trošku extravagantne. A to nie je vlastnosť, ktorú zákazníci manažérskych sedanov práve preferujú.
Čo sa týka techniky, zatiaľ nemáme žiadne bližšie informácie, ale po premiére GLC EQ, prvého modelu postaveného na MB.EA, sme predsa len múdrejší. Takže v ponuke by mali byť verzie s jedným aj dvoma elektromotormi. Vzadu sa bude nachádzať okrem motora aj dvojstupňová prevodovka. Tá zabezpečí dostatočné zrýchlenie aj vysokú maximálnu rýchlosť. Nová 800-V batéria umožní rýchle dobíjanie, približne 20 minút z 10 na 80 %. Očakávame, že kapacita akumulátora presiahne 94 kWh, ktorými disponuje GLC EQ, predsa len pôjde o väčšie auto. Takže dojazd by mohol prekročiť 700 km, aspoň ten normovaný podľa normy WLTP.
Klasická trieda E, no s veľmi príbuzným dizajnom, ostane pravdepodobne verná súčasnej ponuke spaľovacích agregátov. V ponuke by teda ostali dieselové a benzínové verzie vrátane mild-hybridnej alebo plug-in hybridnej elektrifikácie. A nie je dôvod ani na zánik vysokovýkonných verzií AMG. V kabíne zasa môžeme očakávať novú generáciu infotainmentu MBUX s obrazovkami superscreen alebo hyperscreen. Hyperscreen by bol novinkou najmä pre spaľovaciu verziu, pretože EQE ho už používalo. Presnejšie informácie dostaneme o dva roky, keď je naplánovaná premiéra. A možno aj o čosi skôr, pretože už v tom budúcom bude predstavená aj nová trieda C s podobnou technológiou.