Volkswagen vo štvrtok oznámil, že v treťom štvrťroku 2025 sa prepadol do čistej straty, prvej po piatich rokoch. Skupina vykázala čistú stratu približne 1,07 miliardy eur a záporný prevádzkový výsledok na úrovni okolo 1,3 miliardy eur. Veľkú stratu spôsobili najmä mimoriadne náklady, vrátane vyšších obchodných ciel v Spojených štátoch a zásadnej revízie produktovej stratégie v Porsche, ktorá priniesla rozsiahle účtovné zníženia hodnoty.
Manažment uviedol, že americké clá predstavujú výrazné ročné zaťaženie až 5 miliárd eur a v kombinácii s úpravou projektov v Porsche významne zhoršili kvartálny hospodársky výsledok. Koncern ťahá ku dnu najmä Porsche s jednorazovými odpismi v rozsahu niekoľkých miliárd eur, vyplývajúcimi zo zmeny priorít a preusporiadania portfólia v čase kolísavého dopytu po elektromobiloch.
Napriek slabému kvartálu koncern ponechal celoročné ciele v konzervatívnejšom pásme. Počíta s prevádzkovou maržou približne dva až tri percentá a s vyrovnaným čistým peňažným tokom v automobilovej divízii po započítaní investícií do budúcich technológií a reštrukturalizácie. Vedenie avizovalo zrýchlenie úsporných opatrení, znižovanie fixných nákladov a dôraz na udržanie dobrej likvidity.
Za prvých deväť mesiacov roka sa čistý zisk skupiny VW znížil o viac ako 60 % na 3,4 miliardy eur z 8,8 miliardy eur v predchádzajúcom roku. Celkové náklady na clá v USA a odpisy v Porsche v období od januára do septembra dosiahli 7,5 miliardy eur, pričom výdavky súvisiace s Porsche predstavovali 4,7 miliardy eur.
Do ďalších kvartálov vstupuje koncern s opatrným výhľadom. Kľúčovým rizikom zostáva trvanie amerických ciel. Firma sa spolieha na lepšiu finančnú disciplínu, pokračujúce šetrenie a vyrovnanejšie rozloženie medzi elektrickými, hybridnými a spaľovacími modelmi. Spolu s krokmi v Porsche má tento prístup stabilizovať peňažné toky a vytvoriť priestor na návrat k udržateľnej ziskovosti.