Kia ‘brutálne‘ otestovala výdrž batérie v EV4. Výsledok prekvapil

Kia vo svojom novom elektromobile absolvovala 10-tisíc kilometrov na závodnom okruhu vo vysokej záťaži a následne s ňou absolvovala vyše 100-tisíc kilometrov po európskych cestách.

31.10.2025 14:00
kia-ev4-endurance-nurburgring-dynamic-digital-1... Foto:
EV4 absolvovala test na Nürburgringu v dĺžke 10 000 kilometrov pri takmer maximálnom zaťažení a využívaní hypernabíjania.
debata

Kia EV4 je navrhnutá s dôrazom na odolnosť a prináša inovatívne riešenia zabezpečujúce stabilný výkon aj na dlhé vzdialenosti, v náročných klimatických podmienkach a pri dlhodobom používaní. Keďže táto formulácia mnohým znela ako prázdna marketingová fráza, Kia sa rozhodla naozaj názorne dokázať, že to myslí smrteľne vážne.

Dobrý dojazd a dlhodobá výdrž batérie s minimálnou degradáciou sa pri EV4 pripisujú najmä štvrtej generácii batériového systému od Kia. Tento systém kombinuje pokročilý tepelný manažment s optimalizovanou distribúciou chladiacej kvapaliny do všetkých batériových článkov. Vylepšenia zabezpečujú, že batéria funguje v bezpečných teplotných rozmedziach aj pri vysokom zaťažení. Výsledkom je predĺžená životnosť batérie a konzistentný výkon.

Počas rozsiahlych testov výdrže, vrátane 110 000 kilometrovej európskej skúšky odolnosti na verejných cestách a 10 000 kilometrov dlhého testu na Nürburgringu pri výkone 90 až 95 % maximálnych schopností vozidla, EV4 vykazovala len minimálne opotrebenie a zachovala si efektivitu batérie. Opakované hypernabíjacie cykly medzi kolami na Nürburgringu znamenali dodatočnú záťaž na batériový systém, napriek tomu si EV4 udržala maximálny výkon.

Kia EV4 Hatchback - 2025 Čítajte viac Kia EV4: Hatchback aj fastback prezradili tajomstvá. Majú slušný dojazd

Autu pomáhal aj systém rekuperačného brzdenia. Ten zvyšuje efektivitu pri dlhodobom používaní tým, že znižuje zaťaženie batérie a počas spomaľovania dokáže získať späť až 25 % energie. V

A ký bol teda výsledok tohto „brutálneho“ testu? Po 10 000 kilometroch testovania v „pretekárskom režime“ na trati a 110 000 kilometroch testovania na verejných cestách inžinieri potvrdili stav zdravia batérie (SoH) na úrovni 95 percent. A to je naozaj mimoriadne dorý výsledok.

A aby sme nezabudli na pomerne dôležitú informáciu pre bežných záujemcov o toto vozidlo. Kia EV4 ponúka dva 400 V akumulátory. Základný má kapacitu 58,3 kWh a nabije sa z 10 na 80 % za 29 minút. Väčšia batéria s kapacitou 81,4 kWh potrebuje na nabitie len o dve minúty viac. Menšia batéria podporuje nabíjací výkon 101 a väčšia 120 kW. Kia sľubuje pri hatchbacku dojazd od 594 do 625 km vo verzii Long Range a pri slabšej batérii od 425 do 440 km, podľa použitých pneumatík.

Facebook X.com debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #batéria pre elektromobily #Kia EV4 #výdrž batérie
Sledujte Pravdu na Google news po kliknutí zvoľte "Sledovať"
Články podľa značiek