Kia EV4 GT: Elektrický ‘Golf R‘ z Kórey už vystrkuje rožky

Toto auto bude mať síce elektrický pohon, ale sľubuje emócie hothatchu. Za volantom máte dokonca možnosť radiť.

03.11.2025 18:00
debata
Kamufláž chráni finálny dizajn EV4 GT, no je... Foto: Kia
Kia EV4 GT - prototyp 2025 Kamufláž chráni finálny dizajn EV4 GT, no je zrejmé, že dostane ostrejšie tvarované nárazníky či špecifický dizajn diskov kolies.

Kia EV4 je horúcou novinkou. A tiež dôležitým autom pre Slovensko. Veď od konca augusta schádza z výrobných liniek závodu Kie v Žiline. Pre Európu je určený praktickejší hatchback. V ponuke bude v dvoch verziách, oboch s predným elektromotorom s výkonom 150 kW. Líšia sa však batériou. Tá menšia má kapacitu 58,3 kWh a väčšia až 81,4 kWh. Od toho sa odvíja dojazd 425 alebo 625 km. V ponuke bude aj športovejšie orientovaná výbava GT Line, lenže čerešnička na torte nás ešte len čaká. Podľa vzoru Kií EV6 a EV9 sa totiž chystá ostrý derivát EV4 GT. A ten sa predvádza na prvých snímkach prototypov zahalených kamuflážou. Je to isté, čo naznačuje aj samotná grafika polepov s fosforeskujúcimi zelenými akcentmi, typickými pre rodinu GT.

Najväčšou technickou zmenou bude použitie... Foto: Kia
Kia EV4 GT - prototyp 2025 Najväčšou technickou zmenou bude použitie druhého elektromotora na zadnej náprave, ktorý katapultuje súčasný výkon 150 kW možno až na dvojnásobok.

Očakávať môžeme ostrejší dizajn nárazníkov, špecifický dizajn kolies, väčší zadný strešný spojler aj väčší difúzor. Podstatnejšia je však technika. S vysokou pravdepodobnosťou sa k prednému elektromotoru pridá aj zadný, čím by mohol výkon stúpnuť zo súčasných 150 až na 300 kW, teda na dvojnásobok. To je viac, než akým disponujú klasické európske modely hothatch – ako VW Golf R alebo Audi RS3. Na škodu by nebolo, ak by Kia EV4 GT dostala aj 800 V batériu namiesto 400 V, čo by podstatne zrýchlilo nabíjanie. Pri športovo orientovanom elektromobile s vyššou spotrebou to dáva logiku. Potvrdiť to však nevieme. Viac emócií na palube by mal priniesť systém virtuálneho radenia a umelý zvuk motora V6.

Kia EV4 GT - prototyp 2025
Kia EV4 GT - prototyp 2025
+2Kia EV4 GT - prototyp 2025

Dúfajme, že okrem akustických trikov dostane EV4 GT aj poctivý samosvorný diferenciál a adaptívne tlmiče, ktoré už poznáme z EV9 GT. Celkom určite sa však do výbavy dostane výkonnejšia brzdová sústava, čo naznačujú žlto-zelené strmene, vykúkajúce z diskov. Kia sľubuje, že EV4 GT bude rovnako schopným rodinným hatchbackom pre každodenné použitie, ako aj autom pre radosť, s ktorým si to budete môcť užiť v zákrutách. Viac sa dozvieme na budúci rok, keď by mala mať Kia EV4 GT svetovú premiéru. Aj táto verzia bude schádzať zo žilinských liniek. Otázkou ale je, či sa od Kie ešte dočkáme nejakého klasického hothatchu. Musel by však vzniknúť z novej Kie K4 vyrábanej v Mexiku, ktorá nahradí Ceed.

© Autorské práva vyhradené

Facebook X.com debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #Kia #Kia EV4 #Kia EV4 GT
Sledujte Pravdu na Google news po kliknutí zvoľte "Sledovať"
Články podľa značiek