Toyota Corolla je skutočnou legendou automobilového priemyslu. Na svet prišla v roku 1966 a dodnes je tu s nami. Predalo sa z nej takmer 51 miliónov kusov, čím porazila všetkých mysliteľných súperov. Úspech neutíchal, ani keď prechádzala mnohými zmenami. Napríklad zo zadného na predný náhon a keď dizajn menila na rozdiel od evolučne zveľaďovaného Golfu takmer ako „módna maniačka“. Každá generácia vyzerala inak, hoci nie vždy najlepšie. I tak sa v celosvetovom rebríčku ocitala pravidelne v prvej päťke. V roku 1974 sa stala prvýkrát najpredávanejším autom planéty a tento post si vyskúšala ešte niekoľkokrát. Ťažila najmä zo povestnej spoľahlivosti, pretože jej dizajn často nudil.
V súčasnosti je v predaji už jej dvanáste „vydanie“ vrátane hybridných verzií. Lenže čas beží a Toyota už finišuje s vývojom ďalšej generácie. A na základe premiéry konceptu Corolla na autosalóne v Tokiu sa zdá, že pôjde o ešte extrémnejšiu zmenu, než aké nám Corolla predviedla v minulosti. Očakávať môžeme revolúciu podobnú nedávnej premene Prius alebo čosi podobne radikálne, ako predstavoval príchod crossoveru C-HR, pri ktorom sa Toyota vymanila z neutrálneho dizajnu. Koncept Corolly prekvapuje odvahou v každom detaile. Napriek tomu, že ide o sedan, má takmer línie kupé, bezrámové okná, krátke previsy, široký postoj a 21-palcové disky kolies.
Moderný charakter dopĺňa svetelná technika vrátane diódovej lišty na prednej maske. Dôraz na aerodynamiku demonštruje nízka predná hrana kapoty, prudko sklonené čelné okno zasahujúce ďaleko do strechy, zapustené kľučky aj výrazná odtrhová hrana zadnej kapoty. Nechýbajú ani svalnaté blatníky podtrhujúce široký postoj. Rovnako inovatívny je interiér ohurujúci priestorom. Kokpit vodiča tvoria tri displeje integrované do jedného celku. Stredová konzola sa dvíha z podlahy vo forme akéhosi pylónu a je na nej umiestnený napríklad volič prevodovky vo forme modelu auta. Vďaka obrovskému rázvoru a štíhlej konštrukcie predných sedadiel budú mať dostatok miesta aj zadní cestujúci.
O technike Toyota nič bližšie neprezradila. Je však isté, že Corolla bude postavená na celkom novej multienergetickej platforme, pretože počíta nielen s benzínovým, hybridným a plug-in hybridným pohonom ale aj čisto elektrickým. Otázkou je, ako sa pod krátku a nízku kapotu zmestia spaľovacie motory? Odpoveďou je nová generácia spaľovákov, ktoré budú mimoriadne kompaktné. Prvým z nich bude atmosférický štvorvalec s objemom 1,5 litra pripravený spaľovať rôzne palivá vrátane syntetických. Vylúčený nie je ani preplňovaný dvojliter, ktorý by mohol mať výkon až 400 koní. Nepochybne by svedčal budúcej Corolle GR.
Sériová verzia novej Corolly by sa mala predstaviť koncom budúceho roka, prípadne začiatkom roka 2027. Uvidíme, čo všetko zdedí z konceptu. Myslíme si, že toho bude viac, než sa zdá. Po premiére sedanu by mal nasledovať aj hatchback a kombi. O osude Corolly Cross nie je zatiaľ nič známe.