To, že Renault chystá reinkarnáciu prvej generácie Twinga, vyrábanej v rokoch 1992 až 2007, nie je žiadnym tajomstvom. Francúzska automobilka sa týmto zámerom pochválila už v roku 2021 na megakonferencii Renaulution, kde vtedajší šéf Luca de Meo, oznámil elektrifikačné plány značky. Potom nám ukázal Renault skice exteriéru, interiéru a vlani v októbri aj koncept Twinga, ktorý sa dizajnom blížil sériovej verzii. Tá bude mať premiéru pravdepodobne už 6. novembra. Renaultu sa však novinku nepodarilo celkom ustrážiť. Na internet unikli jej snímky. V podstate nás ale nečaká žiadne veľké prekvapenie. Finálne elektrické Twingo vyzerá naozaj takmer ako koncept.
Má jednopriestorovú karosériu a polkruhovú grafiku svetiel – vpredu aj vzadu. Je tu však jeden na prvý pohľad banálny rozdiel, no podľa nášho názoru kazí celkový hravý dojem a pôvodnosť Twinga. Sú ním kľučky. Koncept totiž disponoval kruhovými kľučkami predných dverí, odkazujúcimi na originál. Tie zadné zas ukrýval v ráme okien. Tým sa dizajnérom podarilo opticky zatajiť, že nové Twingo, na rozdiel od toho z roku 1992, má v skutočnosti dva páry dverí. Sériová verzia však dostala konvenčné riešenie a pravdupovediac, novému Twingu veľmi nesvedčia. Chápeme, že Renault šetril kde sa dá, aby cenu Twinga stlačil k 20-tisíc eurám, ale práve v tomto bode mohol byť veľkorysejší.
Naopak, sériový interiér je prakticky identický s konceptom. Horizontálna palubná doska nesie 7-palcový prístrojový panel a k tomu 10,1-palcovú obrazovku infotainmentu. Vedľa troch fyzických ovládačov klimatizácie sa nachádza červené tlačidlo výstražných svetiel, čo evokuje riešenie v pôvodnom Twingu. Na odkaz minulosti nadväzuje aj množstvom odkladacích priestorov pod palubnou doskou či pestrým čalúnením. Flexibilitu zabezpečí posuvná zadná lavica delená v pomere 50 : 50. K inovatívnym praktickým prvkom majú patriť magnetické držiaky na mobilné telefóny alebo, elastický popruh na mapy alebo knihy.
Technické detaily nepoznáme. V každom prípade bude novinka postavená na elektrickej platforme AmpR Small a v spolupráci s čínskym partnerom, čo má znížiť náklady. Podobne ako použitie lacnejších batérií s chémiou LFP. Kapacitu ani dojazd nepoznáme. Odhadujeme, že akumulátor bude disponovať maximálne 40 kWh, čo by mohlo zabezpečiť akčný rádius do 300 km. Pôvodne Renault zamýšľal, že Twingo vyvinie s malými elektromobilmi koncernu Volkswagen, ale nemecká spoločnosť ponuku neprijala. A tak s pustil do práce sám. Stihol to v rekordnom čase, len za dva roky, presne ako sľuboval Luca de Meo. Výrobu má zabezpečiť produkčný závod Renaultu v Slovinsku. Viac sa dozvieme už pozajtra.