Príležitosti na vznik limitovanej edície Uralu sú hneď dve. Tou prvou je dvadsať rokov od pôsobenia tejto ruskej firmy na severoamerickom trhu a tou druhou 150. výročie oregonskej spoločnosti Pendleton Woole Mills, ktorá sa špecializuje na klasické vlnené oblečenie a vlnené výrobky. Obe firmy spája extrémne konzervatívny prístup a tak niet divu, že spojili svoje sily.
Pendleton, dobre známy americkým kovbojom, sa na vývoji špeciálnej série Uralu priamo podieľal. Navrhol napríklad odtieň belasej farby Pacific Blue, ale dodal aj špeciálne plátno na čalúnenie sedadla sajdkáry a jej kryt. Súčasťou výbavy je aj deka Journey West.
A prečo mieri Ural Gaucho Rambler práve ku kovbojom? Stále totiž nezabudol na svoju dávnu armádnu minulosť, ktorá mu priniesla technickú „špecialitku“, vďaka ktorej je v teréne prakticky neporaziteľným. Ural má totiž na rozdiel od bežných motocyklov so sajdkárou poháňané obe zadné kolesá. Na jeho zadnej náprave nechýba dokonca ani diferenciál.
Ruský retromodel je dnes vo svete pojmom a požíva väčšiu dávku exkluzivity ako americký Harley-Davidson. V podstate ide o živého veterána, ktorý sa od čias svojho vzniku v roku 1941, keď hľadala Červená armáda vhodný dopravný prostriedok pre pozemné vojsko, príliš nezmenil.
Jeho základom je nemecký motocykel BMW R71 z tridsiatych rokov, ktorý ruskí konštruktéri jednoducho skopírovali a upravili pre vojenské účely. Vidno to najmä na vzduchom chladenom dvojvalcovom
. Vyrábať sa začal najprv v Moskve a Leningrade, dnešnom Petrohrade, ale keď rástlo riziko vojenského napadnutia Ruska fašistickým Nemeckom, montážne linky sa presťahovali na Ural.
V päťdesiatych rokoch sa začal Ural vyrábať aj na civilné využitie. Firma bola po páde železnej opony na pokraji zániku, no motocykel medzitým zostarol morálne natoľko, že začal byť opäť zaujímavý, najmä na Západe. Jeho exkluzivite zodpovedá aj cena. V USA sa predáva za 14 350 dolárov, čo nie je veru ďaleko od cien domácich harley-davidsonov.