BMW chcelo ohromiť, a tak za základ svojej vízie určenej pre nekonečné americké diaľnice zvolilo to najväčšie, čo má na „sklade“ – cestovný cruiser K1600 GT s naprieč uloženým radovým šesťvalcom. Jeho objem 1 649 kubických centimetrov navyše odhaľuje pôvod číslovky v názve. Po prepočte na americké miery tu máme totiž rovných 101 kubických palcov. A je tu ešte jedna paralela. Číslo symbolizuje aj miesto zrodu tohto fascinujúceho stroja.
Navrhli ho dizajnéri štúdia Designworks dcérskej spoločnosti BMW v Newbury Parku v Kalifornii, ktoré sa nachádza v tesnej blízkosti diaľnice 101. Na definitívnej podobe konceptu sa podieľali aj páni z BMW Mottorad a staviteľ Rolands Sands. Práve diaľnica by mala byť domovom tohto potenciálneho prírastku v dvojkolesovej flotily BMW. „Koncept 101 je vyjadrením toho, ako vnímame nekonečné diaľnice a americký sen o voľnosti či nezávislosti,“ hovorí Edgar Heinrich, vedúci BMW Motorrad Design.
Ústredné motto The Spirit of the Open Road priviedlo na svet kríženca ultramoderného cestovného motocyklu a štýlu reprezentovaného klasickými Harley-Davidsonmi, napríklad modelmi Road King či Street Glide. Samotné BMW hovorí o triede „bagger“, čo sú exkluzívne zákazkové motocykle populárne najmä v USA. Tie však stojednotka prekonáva výkonom aj komfortom. Ťažký motocykel s relatívne nízkou stavbou začína mohutnou kapotážou a obrovským predným kolesom, pričom jeho silueta postupne klesá.
Komfortná vzpriamená poloha jazdca a vysoko umiestnené riadidlá nahrávajú diaľkovým trasám. Exkluzivitu podčiarkujú zvolené materiály, najmä brúsený hliník a dekorácie z pravého dreva. Tie nájdeme nielen na kapotáži, ale tiež na nádrži a dvoch kufroch, pod ktorými ústia horizontálne umiestnené výfuky. Každý z nich končí trojicou otvorov reprezentujúcich počet valcov. Výkon motora BMW síce neprezradilo, no aj štandardných 118 kW a 175 Nm krútiaceho momentu sériového 6-valca K1600 GT by bolo zárukou jazdy s nevyčerpateľnou dynamickou rezervou.
Osud tohto stroja, ktorý zažiari na brehoch talianskeho jazera Como počas tradičnej prehliadky elegancie Concorso d’Eleganza Villa d’Este, nie je ešte známy. No nie je vylúčené, že pokiaľ sa stretne s pozitívnou reakciou, a to sa určite stretne, mohol by dostať zelenú. Nahráva tomu aj fakt, že BMW zatiaľ žiaden podobný stroj v ponuke nemá a z tohto koláča necháva dobrovoľne ujedať japonskej konkurencii. Takže sa možno ani nenazdáme a čoskoro bude na svete sériový „bagger“ BMW, ktorý by mohol podkúriť aj legendárnym strojom z Milwaukee.