Vychádza Motohouse 4/2009

Konečne jarné číslo, ktoré nám odklepne aj kalendár, a celé sa to začne znovu. Opäť sme pripravili kopu testov, okrem iného Yamahy R1 na tento rok. Pre všetkých, ktorí čítajú slovenskú verziu, je pripravená súťaž o hodnotné ceny. Na portály auto.pravda.sk sme prvýkrát, tak si to užite!

20.03.2009 17:13
MOTOhouse-titulka Foto:
MOTOhouse-titulka
debata

Test: Yamaha YZF R1

MOTOhouse-Yamaha Foto: MOTOhouse
MOTOhouse-Yamaha MOTOhouse-Yamaha

Keď som prvýkrát počul natočenú novú R1 na rozpálenej uličke v boxoch, mal som vážne skoro pocit, že niekde tam stojí Majstrova M1. Už len preto, že nás česká Yamaha odviezla cez pol sveta (či skôr cez celý) až na austrálsky okruh Eastern Creek, mi bolo hneď jasné, že toto nebude len také obyčajné predstavenie novej motorky. O novej R1 a jej revolučnom motore sme toho počuli už dosť, ale mať privilégium byť pri tom ako prví, je niečo, na čo jednoducho musíme „byť pyšní“.

Test: Ducati Monster 696

MOTOhouse-Ducati Monster Foto: MOTOhouse
MOTOhouse-Ducati Monster MOTOhouse-Ducati Monster

Aby som povedal pravdu, keď som ho videl naživo, miešali sa vo mne dosť rozporuplné pocity a nevedel som, čo si mám myslieť. Ale keďže som už takéto situácie niekoľkokrát zažil, vedel som, že tomu musím dať nejaký čas. Ono to s tými Talianmi obvykle takto býva. Všetci sme zvyknutí na to, že sa na nich dizajnový facelift alebo veľké zmeny nerobia zďaleka tak často, ako je to v prípade východnej konkurencie. Je to predovšetkým z toho dôvodu, že v Taliansku sa dizajn rieši o dosť inak ako v Japonsku a trúfam si povedať, že sa na ňom pracuje s väčšou dôležitosťou a pripisuje sa mu väčšia váha. Berie sa viac ako vizitka, ktorá by mala byť jasnou identifikáciou stroja na dlhú dobu.
** Test: Suzuki C1800R**

MOTOhouse-Suzuki Foto: MOTOhouse
MOTOhouse-Suzuki MOTOhouse-Suzuki

Volám sa Karlík a možno sa vám to bude zdať divné, ako môže mladý chalan, ktorý miluje športové motorky, byť nadšený z veľkého, ťažkého kusa prazvláštnej hmoty, ktorá sa chce nazývať motorkou. Nuž, svet sa mení a my sa meníme tiež. Nič už nebude také, ako bývalo. Pomaly starnem. A navyše teraz okolo mňa prechádza osemnástka Intruder a má toľko pary, že by som musel byť vážne slepec alebo úplne na bedňu, keby to so mnou nepohlo. Po chrbte mi prebehol mráz, a tak môžete so mnou otvoriť moju „trinástu komnatu“.

Porovnávací test: BMW 1200 GS vs. Moto Guzzi Stelvio

MOTOhouse-porovnávak Foto: MOTOhouse
MOTOhouse-porovnávak MOTOhouse-porovnávak

Je ďalší deň a ja mám stále pocit, že veľké GS je tou najlepšou motorkou na svete. Dnes sa však proti nej postaví ďalšia ťažká váha, protivník pochádzajúci z Mandella del Lario, novinka Moto Guzzi Stelvio. Dorazím k Carlosovi a parkujem GS vedľa Stelvia. Na prvý pohľad sa zdá, že sú to takmer identické motorky. Majú, samozrejme, iné tvary – BMW sa tvári čisto funkcionalisticky, kým na Guzzi si všimnete hŕbu krásnych kriviek a vidíte cit pre detail, ale mohutnosť a veľký vzduchom chladený motor s valcami do strán sú z rovnakého sveta.

Triumph Daytona

MOTOhouse-triumph Foto: MOTOhouse
MOTOhouse-triumph MOTOhouse-triumph

Niektoré veci je jednoducho lepšie nechať tak, ako sú. Možno nie je Triumph Daytona 675 úplne nedostihnuteľný, ale prepracovávať ho preto, aby bol schopný konkurovať neúprosnému vývoju rivalov, je skoro risk. Tento hardcore triple bol totiž ohromným úspechom značky Triumph a predviedol, ako sa môže pomerne malý hráč postaviť Japoncom dokonca v takej tvrdej triede, ako sú superšporty, a zároveň sa ešte niečím líšiť. Je rýchly, presný, a napriek tomu prispôsobivý. Nechýba mu osobnosť.

Jazdená Honda CBR 900 Fireblade vs Suzuki GSX-R 750

MOTOhouse-jazdenky Foto: MOTOhouse
MOTOhouse-jazdenky MOTOhouse-jazdenky

Dnes tu tvárou v tvár postavíme hneď dve ojazdené mašiny, aby sme vám pomohli s rozhodnutím, ktorá je pre vás tá pravá. Na pomoc si pozveme dílerov, špecialistov a čitateľov anglického RIDE a podelíme sa s vami o ich názory – dôraz kladieme na spoľahlivosť, jazdné dojmy; upozorníme na prednosti aj nedostatky.

Test gúm pre malé motorky

MOTOhouse-pneu Foto: MOTOhouse
MOTOhouse-pneu MOTOhouse-pneu

Postavili sme proti sebe lacné gumky na lacnú motorku, pretože päťkilo GS je medzi vami veľmi obľúbené. Ktorá pneumatika bude preň najlepšia? Suzuki GS500, 190 km/h, 180 kg (s náplňami), rozmery gúm 110/70–17, 130/70–70. Je to dvadsať rokov stará motorka a za ten čas nás presvedčila, že je rýchla a spoľahlivá. Je schopná najazdiť ohromné kilometre a nestojí pritom tehlu zlata. Preto je obľúbená u začínajúcich jazdcov alebo v autoškolách.

Pripravili sme toho pre vás v tomto čísle oveľa oveľa viac. Ako sme spomínali na začiatku čaká vás v ňom súťaž o vyhrievané rukavice, vestu, turistickú bundu, vyklápaciu prilbu, kufor, kožené rukavice a tričká Motohouse. Čakajú vás články o prilbách, druhý diel cestopisu z jazdy na motorkách do Číny, plagát a kopu ďalších zaujímavostí.

debata chyba
Články podľa značiek